Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativna nastava : ususret uspješnom odgoju (CROSBI ID 575846)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Kragulj, Snježana Kreativna nastava : ususret uspješnom odgoju // Susret pedagoga Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize (8 ; 2010) Osijek, Hrvatska, 19.04.2010-21.04.2010

Podaci o odgovornosti

Kragulj, Snježana

hrvatski

Kreativna nastava : ususret uspješnom odgoju

Različiti autori različito definiraju odgoj, ali je njegova zanemarenost u odgojno-obrazovnim ustanovama, a posebno u nastavi na svim razinama odgoja i obrazovanja i više nego prisutna. Danas se više govori o obrazovanju, nego li o odgoju. Sa sigurnošću možemo reći da kriza odgoja postoji zadnjih nekoliko desetljeća, ali je u ovo vrijeme dosegnula svoj vrhunac. Danas postavljamo pitanje:Koje vrijednosti trebamo prenijeti mladima? Iako obitelj i dalje predstavlja osnovni činitelj odgoja, niz promjena koje se događaju u obiteljima (nepotpune obitelji, zaposlenost oba roditelja, post-ratne traume u obiteljima), uloga odgojno-obrazovnih institucija na tom polju postaje značajnija. Velika se očekivanja stavljaju na školu, kao instituciju od posebnih društvenih interesa kada se govori o odgoju za vrijednosti. Mladi ljudi sve više vremena borave u školama (osnovnim i srednjim) i fakultetima (dodiplomskim, diplomskim i poslijediplomskim) pa uloga navedenih institucija u većoj mjeri nego prije treba biti usmjerena odgajanju, a ne samo obrazovanju za danas i sutra. Odgojno-obrazovne institucije samim tim imaju i veću odgovornost jer u svoje klupe dobivaju mlade i zdrave ljude pa se postavlja pitanje kakvi će oni iz tih škola izaći. Ulazeći u odgojno-obrazovne institucije, mladi usvajaju vrijednosti i ponašanja koja im mi, kao njihovi učitelji, prenosimo i u načinima prema kojima se odnosimo prema njima. Mi za njih svakako predstavljamo model prema kojima oni usvajaju određene odgojne vrijednosti koje će oni ponijeti u svijet. Poželjno je i potrebno da odgojno-obrazovni proces bude inovativan i kreativan kako bi i odgajao i obrazovao za budućnost. Ako odgoj shvatimo kao proces samoaktualizacije, onda je fenomen odgoja prisutan u svim životnim razdobljima i mijenama različitih društvenih događanja. U većini planova i programa odgoj je zapostavljen, budući da se smatra kako se odgoj „provlači“ kroz sve nastavne predmete, od osnovne i srednje škole, preko fakulteta, ali on se zapravo svugdje malo spominje, upravo zbog podjele odgovornosti. Kreativnim aktivnostima kojima ćemo osvježiti i unaprijediti nastavni proces potičemo i razvijamo vrijednosti koje se prenose odgojem. Možemo reći da kreativna nastava ujedno i odgaja, jer je prava suprotnost tradicionalnoj nastavi u kojoj je odgoj bio zasnovan na represiji. Društvo treba mijenjati prema kriteriju ljudskih potreba. Samim tim, odgoj dobiva jednu novu dimenziju koja će usmjeriti razvoj na inovativnu, kreativna osobu, koja kritički promišlja i pri tome zauzima svoj stav, koja će biti u stanju mijenjati društvo i humanizirati ga. Dokle god se nastava ne oslobodi toga da ona mora uglavnom samo obrazovati, a ne i odgajati, imat ćemo potencijalne krize u odgoju. Prevladavanje ugodnih emocija u nastavi , koje se javljaju pri sudjelovanju u različitim kreativnim aktivnostima, doprinosi uspješnijem odgoju. Kreativna nastava, koja se zasniva na suradničkom učenju, kombinaciji socijalnih oblika učenja, razvoju kritičkog mišljenja, uvažavaju različitosti i poticanju na razmišljanje, svakako je jedan od pristupa koji će pružiti uspješniji odgoj i obrazovanje.

kreativna nastava; odgojno-obrazovne sutanove; suradničko učenje

nije evidentirano

engleski

Creative eaching : good succesfully Raise

nije evidentirano

creative teaching; educational sutanove; cooperative learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Susret pedagoga Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize (8 ; 2010)

predavanje

19.04.2010-21.04.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija