Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značajke multimodalnog transporta s osvrtom na ekonomske čimbenike (CROSBI ID 366017)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kozina, Ivan Značajke multimodalnog transporta s osvrtom na ekonomske čimbenike / Bukljaš Skočibušić, Mihaela (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2011

Podaci o odgovornosti

Kozina, Ivan

Bukljaš Skočibušić, Mihaela

hrvatski

Značajke multimodalnog transporta s osvrtom na ekonomske čimbenike

Promet je jedan od temeljnih čimbenika gospodarstva jedne države, kako u svom teorijskom tako i u praktičnom aspektu. Efikasan gospodarski rast i razvoj u velikom dijelu zavisi upravo od modernizacije prometnih tokova odnosno od prihvaćanja novih oblika transporta. Stalno unapređenje i modernizacija prometa, uključujući i adekvatno obrazovanje i usavršavanje svih aktivnih sudionika mora biti visoko na dnevnom redu svih država koje teže većoj gospodarskoj učinkovitosti i rastu. U Republici Hrvatskoj promet je tek odnedavna u fazi ekspanzije. Izgradnja nekoliko glavnih prometnica, rekonstrukcija željezničkih pruga, te vraćanje tereta u hrvatske morske luke upućuje na potrebu uvođenja i afirmacije novih oblika transporta, prije svega multimodalnog, u cilju povećanja gospodarskih potencijala i konkurentnosti države na području tranzita. Multimodalni transport kao suvremeni način transporta robe uspješno povezuje skoro se prometne grane i suvremene tehnologije transporta na međunarodnim prometnim koridorima. Za razliku od konvencionalnog ili klasičnog prometa, multimodalni transport uvijek uključuje korištenje barem dvije različite grane prometa, te ne može postojati kao posebna ili samostalna grana, već isključivo kao složeni sustav u međunarodnom okružju. Multimodalnom transportu u Republici Hrvatskoj još uvijek se ne posvećuje do oljna torijska pažnja, niti se praktično primjenjuju svi relevantni čimbenici koji utječu na razvoj transporta općenito, a posebno ovog oblika transporta. Cilj multimodalnog transporta je što efikasnije povezati ekonomske elemente različitih grana prometa, odnosno svih operacija u vezi s transportom i komunikacijom, čime se pozitivno djeluje na smanjenje zaliha sirovina, materijala i gotovih proizvoda povećavajući bilancu u cjelokupnom sustavu gospodarstva. Postojanje djelotvornog tržišnog gospodarstva neminovno prati razvijen prometni sustav. Nužnost uključenja Hrvatske u europske prometne tokove, te njezin interes za povezivanjem s Europskom unijom, imperativ je postavljen pred Vladom Republike Hrvatske i njezinim cjelokupnim građanstvom. Unapređenje međusobne gospodarske suradnje liberalizacijom tokova roba i usluga, te stvaranje uvjeta za dotok tranog kapitala ponovo dolaze do izražaja sve prednosti multimodalnog transporta. Analogno tome, razvojem multimodalnog transporta, te boljom organizacijom prometnog sustava, moguće je povećati postojeće i stvoriti nove robne tokove koji bi onda zasigurno imali učinak na uvozno-izvoznu bilancu. Spoznajama o prednostima i nedostatcima suvremenih tehnologija transporta (tj. paletizaciji, kontejnerizaciji, RO-RO, LO-LO, RO- LO, FO-FO, Huckepack i Bimodalnoj tehnologiji transporta) moguće je odabrati optimalnu kombinaciju navedenih tehnologija i minimalizirati negativne posljedice zaostalog prometnog sustava. Uvjet za ostvarivanje očekivanih učinaka multimodalnog transporta u hrvatskom prometnom sustavu nezaobilazan je put uključivanja u europski prometni sustav. Republika Hrvatska se obvezala na međunarodnoj razini da će razvijati multimodalni transport kako bi se u što kraćem roku smanjile razlike s takvim oblicima transporta u razvijenim europskim državama. Multimodalni transportni sustav u Republici Hrvatskoj je vrlo slabo razvijen, međusobno nedovoljno povezan i ne odražava dostignute potrebe hrvatskog okruženja, osobito sjeverozapadnih europskih država. Pod tim se misli na gradnju i modernizaciju suvremenih željezničkih i cestovnih prometnica na pravcu Podunavlje-Jadran, osobito na transverzalnom koridoru Podunavlje-Zagreb-Rijeka, zatim prema drugim hrvatskim morskim i riječnim lukama. Na tim pravcima prioritetno je izgraditi kontejnerske i huckepack terminale i robno-transportne centre (RTe), uspostaviti redovite kontejnerske i huckepack vlakove te ih povezati s morskim lukama i brodarstvom čije suvremene kapacitete treba i dalje razvijati i to preko luke Rijeka. Na taj način ostvariti će se veća racionalizacija u prometu i gospodarstvu u cijeloj Hrvatskoj. Kao temelju gospodarskog sustava i neminovnom obliku transporta u suvremenim tržišnim uvjetima, multimodalnom transportu u Republici Hrvatskoj predstoji povijesno restrukturiranje ili čak bolje rečeno temeljno novo organiziranje. Uklapanje u europsku prometnu mrežu, uz puno uvažavanje suvremenih transportnih tehnologija, tehničko tehnoloških i drugih dostignuća, te tržišno prilagođavanje, traži od hrvatskog prometnog sustava novu kvalitetu i veću brzinu njegovih usluga.

multimodalni transport; gospodarski sustav; prometni sustav

nije evidentirano

engleski

Multi-modal transport features with emphasis on economic factors

nije evidentirano

multimodal transport; economic system; transportation system

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

21.09.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport