Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Post)socijalnost u suvremenom potrošačkom prostoru (CROSBI ID 174298)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Stanić, Sanja (Post)socijalnost u suvremenom potrošačkom prostoru // Sociologija i prostor, 49 (2011), 1; 3-23. doi: 10.5673/sip.49.1.1

Podaci o odgovornosti

Stanić, Sanja

hrvatski

(Post)socijalnost u suvremenom potrošačkom prostoru

U radu se kao reprezent suvremenih potrošačkih prostora razmatra trgovački centar. U ovim strukturama pažljivo su kombinirani sadržaji i ponuda, a kupovina se obavlja praktično i u ugodnom okruženju. Vrijeme kupovine i dokoličarskih aktivnosti stopili su se u jedinstveno vrijeme potrošnje, dok je sam prostor postao mjesto okupljanja i socijalne živosti. Temeljem rezultata istraživanja, u radu se raspravlja socijalnost u trgovačkom centru. Potrošački prostor promatran je kao mjesto interakcija između prostora i aktera, te aktera međusobno. Postignuti nalazi pokazuju kako je trgovački centar kreirano okruženje, koje elementima interijera, atmosferikom i sadržajima odašilje poruku s temeljnim ciljem poticanja potrošnje. Premda se trgovački centar manifestira kao socijalno mjesto, a kupovina i potrošnja kao socijalne aktivnosti, socijalnost je u potrošačkom okruženju prividna i limitirana. Tehnologije sve više zamjenjuju rad prodavača, koji postaju dodaci uređajima, dok su tradicionalne odlike njihovog posla minimalizirane, a komunikacija neiskrena i naučena. Zaključuje se kako se u suvremenim potrošačkim prostorima socijalni odnosi transformiraju u postsocijalne, koje obilježava gubitak spontanosti i reciprociteta, dok odnosi sa stvarima zamjenjuju odnose s ljudima.

socijalnost; potrošnja; prostor; manipulacija; interakcije; prodavači; potrošači; postsocijalni odnosi

nije evidentirano

engleski

(Post)sociality in Contemporary Consumption Space

nije evidentirano

sociality; consumption; space; manipulation; interaction; salesmen; consumers; postsocial relations.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (1)

2011.

3-23

objavljeno

1846-5226

1849-0387

10.5673/sip.49.1.1

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost