(Post)socijalnost u suvremenom potrošačkom prostoru (CROSBI ID 174298)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Stanić, Sanja
hrvatski
(Post)socijalnost u suvremenom potrošačkom prostoru
U radu se kao reprezent suvremenih potrošačkih prostora razmatra trgovački centar. U ovim strukturama pažljivo su kombinirani sadržaji i ponuda, a kupovina se obavlja praktično i u ugodnom okruženju. Vrijeme kupovine i dokoličarskih aktivnosti stopili su se u jedinstveno vrijeme potrošnje, dok je sam prostor postao mjesto okupljanja i socijalne živosti. Temeljem rezultata istraživanja, u radu se raspravlja socijalnost u trgovačkom centru. Potrošački prostor promatran je kao mjesto interakcija između prostora i aktera, te aktera međusobno. Postignuti nalazi pokazuju kako je trgovački centar kreirano okruženje, koje elementima interijera, atmosferikom i sadržajima odašilje poruku s temeljnim ciljem poticanja potrošnje. Premda se trgovački centar manifestira kao socijalno mjesto, a kupovina i potrošnja kao socijalne aktivnosti, socijalnost je u potrošačkom okruženju prividna i limitirana. Tehnologije sve više zamjenjuju rad prodavača, koji postaju dodaci uređajima, dok su tradicionalne odlike njihovog posla minimalizirane, a komunikacija neiskrena i naučena. Zaključuje se kako se u suvremenim potrošačkim prostorima socijalni odnosi transformiraju u postsocijalne, koje obilježava gubitak spontanosti i reciprociteta, dok odnosi sa stvarima zamjenjuju odnose s ljudima.
socijalnost; potrošnja; prostor; manipulacija; interakcije; prodavači; potrošači; postsocijalni odnosi
nije evidentirano
engleski
(Post)sociality in Contemporary Consumption Space
nije evidentirano
sociality; consumption; space; manipulation; interaction; salesmen; consumers; postsocial relations.
nije evidentirano