Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Proceduraalno generiranje tekstura (CROSBI ID 365955)

Ocjenski rad | diplomski rad

Galić, Ivan Proceduraalno generiranje tekstura / Mihajlović, Željka (mentor); Mihajlović, Željka (neposredni voditelj). Zagreb, Hrvatska, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2011

Podaci o odgovornosti

Galić, Ivan

Mihajlović, Željka

Mihajlović, Željka

hrvatski

Proceduraalno generiranje tekstura

Područje generacije proceduralnih tekstura je veoma široko i razvoj cjelokupnog seta alata i programskih knjižnica dostatnih za produkcijsku upotrebu je višegodišnji projekt za cijeli tim ljudi. Ovdje sam nastojao pružiti kratki uvod u područje kroz nekoliko različitih algoritma koji služe kao osnova za većinu primjena, a uz program priložen uz rad nalazi se nekoliko primjera tekstura koje se mogu na ovaj način generirati. Konfiguracijske datoteke olakšavaju isprobavanje načina rada dostupnih algoritama i mogućnosti njihovog kombiniranja. Također, izmjerio sam brzine izvođenja ovih algoritama i ustvrdio da se pomoću OpenCL-a i modernog grafičkog sklopovlja teksture mogu generirati nekoliko desetaka puta brže - ovisno o dostupnom sklopovlju - donoseći cijeli proces u područje primjene u realnom vremenu. Htio bih naglasiti da se sasvim sigurno i C++ i OpenCL implementacije mogu dodatno optimizirati i time postići još veća brzina. Međutim, premda bi optimizacija bila obvezan korak u produkcijskom okruženju, u rezultatima rada nije osobito važno jer ne mijenja općeniti odnos brzine između ove dvije implementacije. Isto tako, dostupno sklopovlje se mijenja velikom brzinom i napreduje, pa će ovi rezultati isto tako brzo zastariti, no za očekivati je da će barem još neko vrijeme grafičko sklopovlje biti višestruko brže od centralnog procesora pri generiranju proceduralnih tekstura i sličnim algoritmima (na ovo upućuju i odnosi brzina OpenCL i C implementacija na novijem, odnosno starijem računalu), a OpenCL i/ili slični jezici će ući u puno širu upotrebu nego danas kako bi se ubrzali specifični zadaci koji se oslanjaju na veliku količinu proračuna.

proceduralne teksture; OpenCL; OpenGL; usporedba brzine; Turbulence; Worley

nije evidentirano

engleski

Procedural texture generation

nije evidentirano

procedural textures; OpenCL; OpenGL; speed comparison; turbulence; worley

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46

22.09.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Računarstvo