Proceduraalno generiranje tekstura (CROSBI ID 365955)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Galić, Ivan
Mihajlović, Željka
Mihajlović, Željka
hrvatski
Proceduraalno generiranje tekstura
Područje generacije proceduralnih tekstura je veoma široko i razvoj cjelokupnog seta alata i programskih knjižnica dostatnih za produkcijsku upotrebu je višegodišnji projekt za cijeli tim ljudi. Ovdje sam nastojao pružiti kratki uvod u područje kroz nekoliko različitih algoritma koji služe kao osnova za većinu primjena, a uz program priložen uz rad nalazi se nekoliko primjera tekstura koje se mogu na ovaj način generirati. Konfiguracijske datoteke olakšavaju isprobavanje načina rada dostupnih algoritama i mogućnosti njihovog kombiniranja. Također, izmjerio sam brzine izvođenja ovih algoritama i ustvrdio da se pomoću OpenCL-a i modernog grafičkog sklopovlja teksture mogu generirati nekoliko desetaka puta brže - ovisno o dostupnom sklopovlju - donoseći cijeli proces u područje primjene u realnom vremenu. Htio bih naglasiti da se sasvim sigurno i C++ i OpenCL implementacije mogu dodatno optimizirati i time postići još veća brzina. Međutim, premda bi optimizacija bila obvezan korak u produkcijskom okruženju, u rezultatima rada nije osobito važno jer ne mijenja općeniti odnos brzine između ove dvije implementacije. Isto tako, dostupno sklopovlje se mijenja velikom brzinom i napreduje, pa će ovi rezultati isto tako brzo zastariti, no za očekivati je da će barem još neko vrijeme grafičko sklopovlje biti višestruko brže od centralnog procesora pri generiranju proceduralnih tekstura i sličnim algoritmima (na ovo upućuju i odnosi brzina OpenCL i C implementacija na novijem, odnosno starijem računalu), a OpenCL i/ili slični jezici će ući u puno širu upotrebu nego danas kako bi se ubrzali specifični zadaci koji se oslanjaju na veliku količinu proračuna.
proceduralne teksture; OpenCL; OpenGL; usporedba brzine; Turbulence; Worley
nije evidentirano
engleski
Procedural texture generation
nije evidentirano
procedural textures; OpenCL; OpenGL; speed comparison; turbulence; worley
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
22.09.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb, Hrvatska