Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu (CROSBI ID 174193)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Domović, Vlatka ; Martinko, Jasna ; Jurčec, Lana Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 350-369

Podaci o odgovornosti

Domović, Vlatka ; Martinko, Jasna ; Jurčec, Lana

hrvatski

Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu

U radu se analiziraju rezultati istraživanja sagorijevanja na poslu osnovnoškolskih učitelja/ica. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja na uzorku od 229 učitelj/ica iz 19 osnovnih škola s područja 17 županija u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako hrvatski osnovnoškolski učitelji/ce procjenjuju stupanj profesionalnog sagorijevanja s obzirom na demografske čimbenike, procjenu samopoštovanja i mjesto rada unutar škole (razredna/predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen, i Van Mierlo, 1994.) te Skala procjene samopoštovanja (SES, Rosenberg, 1965.), a prikupljeni su i podaci o demografskim karakteristikama ispitanika. Analizirani rezultati pokazuju da su osobne karakteristike pojedinca (biografske značajke) i njegova procjena samopoštovanja povezane sa sva tri aspekta profesionalnog sagorijevanja: emocionalnom iscrpljenošću, depersonalizacijom i osobnim postignućem.

sagorijevanje na poslu; osnovnoškolski učitelji/ce; samopoštovanje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobno postignuće

nije evidentirano

engleski

Factors of Teacher Work Burnout

nije evidentirano

burnout; primary school teachers; self-esteem; emotional exhaustion; depersonalization; personal accomplishment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

151 (3-4)

2010.

350-369

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija