Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 526321

Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu


Domović, Vlatka; Martinko, Jasna; Jurčec, Lana
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 350-369 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 526321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu
(Factors of Teacher Work Burnout)

Autori
Domović, Vlatka ; Martinko, Jasna ; Jurčec, Lana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151 (2010), 3-4; 350-369

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
sagorijevanje na poslu; osnovnoškolski učitelji/ce; samopoštovanje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobno postignuće
(burnout; primary school teachers; self-esteem; emotional exhaustion; depersonalization; personal accomplishment)

Sažetak
U radu se analiziraju rezultati istraživanja sagorijevanja na poslu osnovnoškolskih učitelja/ica. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja na uzorku od 229 učitelj/ica iz 19 osnovnih škola s područja 17 županija u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako hrvatski osnovnoškolski učitelji/ce procjenjuju stupanj profesionalnog sagorijevanja s obzirom na demografske čimbenike, procjenu samopoštovanja i mjesto rada unutar škole (razredna/predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen, i Van Mierlo, 1994.) te Skala procjene samopoštovanja (SES, Rosenberg, 1965.), a prikupljeni su i podaci o demografskim karakteristikama ispitanika. Analizirani rezultati pokazuju da su osobne karakteristike pojedinca (biografske značajke) i njegova procjena samopoštovanja povezane sa sva tri aspekta profesionalnog sagorijevanja: emocionalnom iscrpljenošću, depersonalizacijom i osobnim postignućem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Lana Jurčec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Domović, Vlatka; Martinko, Jasna; Jurčec, Lana
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 350-369 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Domović, V., Martinko, J. & Jurčec, L. (2010) Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu. Napredak (Zagreb), 151 (3-4), 350-369.
@article{article, year = {2010}, pages = {350-369}, keywords = {sagorijevanje na poslu, osnovno\v{s}kolski u\v{c}itelji/ce, samopo\v{s}tovanje, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignu\'{c}e}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {151}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {\v{C}imbenici u\v{c}iteljskog sagorijevanja na poslu}, keyword = {sagorijevanje na poslu, osnovno\v{s}kolski u\v{c}itelji/ce, samopo\v{s}tovanje, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignu\'{c}e} }
@article{article, year = {2010}, pages = {350-369}, keywords = {burnout, primary school teachers, self-esteem, emotional exhaustion, depersonalization, personal accomplishment}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {151}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Factors of Teacher Work Burnout}, keyword = {burnout, primary school teachers, self-esteem, emotional exhaustion, depersonalization, personal accomplishment} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font