Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu (CROSBI ID 174193)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Domović, Vlatka ; Martinko, Jasna ; Jurčec, Lana
hrvatski
Čimbenici učiteljskog sagorijevanja na poslu
U radu se analiziraju rezultati istraživanja sagorijevanja na poslu osnovnoškolskih učitelja/ica. Analiza se temelji na rezultatima empirijskog istraživanja na uzorku od 229 učitelj/ica iz 19 osnovnih škola s područja 17 županija u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi kako hrvatski osnovnoškolski učitelji/ce procjenjuju stupanj profesionalnog sagorijevanja s obzirom na demografske čimbenike, procjenu samopoštovanja i mjesto rada unutar škole (razredna/predmetna nastava). U istraživanju je korištena Skala profesionalnog sagorijevanja (MBI-NL-ES, Schaufeli, Daamen, i Van Mierlo, 1994.) te Skala procjene samopoštovanja (SES, Rosenberg, 1965.), a prikupljeni su i podaci o demografskim karakteristikama ispitanika. Analizirani rezultati pokazuju da su osobne karakteristike pojedinca (biografske značajke) i njegova procjena samopoštovanja povezane sa sva tri aspekta profesionalnog sagorijevanja: emocionalnom iscrpljenošću, depersonalizacijom i osobnim postignućem.
sagorijevanje na poslu; osnovnoškolski učitelji/ce; samopoštovanje; emocionalna iscrpljenost; depersonalizacija; osobno postignuće
nije evidentirano
engleski
Factors of Teacher Work Burnout
nije evidentirano
burnout; primary school teachers; self-esteem; emotional exhaustion; depersonalization; personal accomplishment
nije evidentirano