Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata (CROSBI ID 575533)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria
hrvatski
Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost ulaganja truda u učenje matematike s osobinama ličnosti studenata, njihovim uvjerenjima o znanju i o kompetentnosti u matematici te s njihovim ciljevima postignuća. Kao indikatori ulaganja truda u učenje matematike korištene su samoprocjene studenata o tome koliko truda posvećuju pojedinim aspektima učenja matematike te broj sati koje tjedno utroše na učenje matematike. U istraživanju je sudjelovalo 200 studenata druge godine tehničkih fakulteta Sveučilišta u Splitu. Studenti su ispunjavali upitnik kojim su ispitane njihove osobine ličnosti prema petfaktorskom modelu, njihova uvjerenja o znanju u matematici (uvjerenja o jednostavnosti znanja i o evaluaciji znanja), uvjerenja o kompetentnosti u matematici te njihovi ciljevi postignuća. Također su prikupljeni podaci o njihovom prethodnom postignuću u matematici. Provedene su hijerarhijske regresijske analize sa samoprocjenama ulaganja truda te satima posvećenim učenju matematike kao zavisnim varijablama. U prvom koraku regresijske analize uključeno je samo prethodno postignuće u matematici kao kontrolna varijabla. U drugom koraku su dodane osobine ličnosti, u trećem uvjerenja studenata i u završnom koraku ciljevi postignuća. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju da su ciljevi postignuća i uvjerenja studenata, kao i prethodno postignuće studenata, značajno povezani s samoprocjenom ulaganja truda. Za razliku od toga, uz broj sati uložen u učenje matematike vezuje se drugačiji obrazac povezanosti. S brojem sati uloženih u učenje povezani su ciljevi postignuća te osobina savjesnosti. Nalazi istraživanja u skladu su sa socijalno-kognitivnim motivacijskim modelima koji naglašavaju važnost učeničkih interpretacija obrazovne situacije i osobnih faktora koji na nju utječu u razumijevanju ponašanja u obrazovnim situacijama.
učenje matematike; motivacija; ličnost
nije evidentirano
engleski
Engagement in learning mathematics and its relationship with students' achievement goals, beliefs and personality
nije evidentirano
mathematics education; motivation; personality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
162-x.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena
Zagreb:
978-953-175-391-3
Podaci o skupu
20. dani Ramira i Zorana Bujasa
predavanje
07.04.2011-09.04.2011
Zagreb, Hrvatska