Razvijanje jezičnih kompetencija osnovnoškolaca pomoću tekstova na narječjima (CROSBI ID 575111)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara
hrvatski
Razvijanje jezičnih kompetencija osnovnoškolaca pomoću tekstova na narječjima
Suvremena nastava jezika zahtijeva komunikacijsko-funkcionalni pristup koji povezuje jezične sadržaje i učenikovo primarno jezično iskustvo (Pavličević-Franić, 2005). Polazi se od provedenog istraživanja učeničkog odnosa prema vlastitome zavičajnom govoru i narječju. Razmatra se o mogućnostima korištenja tekstova na narječjima na satovima književnosti i satovima jezika u funkciji usvajanja jezičnoga standarda. Naglašena je važnost takvog poučavanja u odnosu na djetetovu imanentnu gramatiku i njeno uvažavanje u problemskom i komunikacijsko-funkcionalnom metodičkom pristupu. Taj je pristup u suodnosu s načelima nastave materinskog jezika (Težak, 1986). Uvažava se učenikov kognitivni razvoj te naglašava interdisciplinarnost metodičkog pristupa nastavi jezika u osnovnoj školi.
komunikacijsko-funkcionalni pristup; nastava jezika i književnosti; narječje; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Developing linguistic competences in school children using dialectal texts
nije evidentirano
communication-functional approach; language and literature teaching; dialect; primary school
nije evidentirano
Podaci o prilogu
334-342.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Stavovi promjena - promjena stavova, međunarodni tematski zbornik radova
Vučo, J., Milatović, B.
Nikšić: Filozofski fakultet Nikšić Univerziteta Crne Gore
978-86-7798-059-7
Podaci o skupu
Stavovi promjena - promjena stavova
predavanje
01.01.2011-01.01.2011
Nikšić, Crna Gora