Doprinos bihevioralne ekonomije u razvoju menadžmenta (CROSBI ID 365435)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Horonitz, Maja
Lamza-Maronić, Maja
hrvatski
Doprinos bihevioralne ekonomije u razvoju menadžmenta
U uvodnom dijelu magistarskog rada dalo se obrazloţenje teme i prikazao rad po poglavljima. U drugom poglavlju definirao se problem istraţivanja koji je bio analizirati dokaze eksperimentalnih istraţivanja bihevioralnih ekonomista u svijetu i njihovih zakonitosti o procesu donošenja odluka, primijeniti te zakonitosti na menadţersko odluĉivanje i doprinijeti edukaciji menadţera o tim principima. Predmet magistraskog rada je analiziranje rezultata bihevioralnih istraţivanja i ( prospect theory ) prospektivne teorije koja ĉini osnovu bihevioralne ekonomije. Principi prospektivne teorije odnose se na donošenje odluka pod utjecajem rizika koji u uvjetima ekonomske krize mogu olakšati menadţerima donošenje odluka. Glavni cilj istraţivanja je bio spoznati zakone prospektivne teorije i ukazati na mogućnosti primjene rezultata bihevioralnih istraţivanja na menadţersko odluĉivanje ĉime se moţe doprinijeti razvoju menadţmenta ljudskih potencijala i samom menadţmentu. Polazilo se od hipoteze koja je potvrĊena: prospektivna teorija olakšava menadţerima donošenje odluka. Primijenjeno je kvalitativno multidisciplinarno istraţivanje i metoda analize sadrţaja. U trećem poglavlju iznosile su se definicije bihevioralne ekonomije, osnovna bihevioralna polazišta, povijesni kontekst nastajanja bihevioralne ekonomije. Objašnjavala se razlika bihevioralne ekonomije, ekonomije ponašanja, ekonomske psihologije i psihologije rada. U ĉetvrtom poglavlju analizirala su se novija istraţivanja iz podruĉja bihevioralne ekonomije. U petom poglavlju analizirali su se osnovni pojmovi u bihevioralnoj ekonomiji i opširnije prospektivna teorija. U šestom poglavlju analizirao se doprinos bihevioralne ekonomije u razvoju menadţmenta. U sedmom poglavlju potvrĊene su postavljene hipoteze i izneseni su zakljuĉci.
bihevioralana ekonomija; prospektivna teorija; menadţment; menadţersko odluĉivanje; heuristike; subjektivna vjerojatnost; efekt izvjesnosti; efekt refleksije; funkcija vrijednosti; efekt netransparentnosti dominacije; efekt pseudoizvjesnosti.
nije evidentirano
engleski
Contribution to behavioral economics in development of management
nije evidentirano
Behavioral Economics; Prospect Theory; Management; Managerial decision-making; Heuristics; Subjective probabilities; Certainty Effect; Reflection Effect; Value Function; Nontransparency of domination; Pseudocertainty Effect.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
110
02.07.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek