Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava (CROSBI ID 751343)
Druge vrste radova | elaborat/studija
Podaci o odgovornosti
Čačić-Kumpes, Jadranka
hrvatski
Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava
U radu se naznačuje mogućnost sociologijskog i socijalnohistorijskog pristupa povezanosti etničnosti i obrazovanja. U prvom dijelu raspravlja se o osnovnim pojmovima: obrazovni sustav, socijalizacija, etničnost, modernizacija. U drugom dijelu analizira se razvoj hrvatskog školstva i mjesto etničnosti u njemu. Nakon kratkog pregleda povijesti hrvatskog školstva tijekom druge polovine 18. i prve polovine 19. stoljeća govori se o razdoblju nakon Hrvatsko-ugarske nagodbe i promjena u školstvu nakon donošenja I. školskog zakona 1874. godine. Slijedeće analizirano razdoblje jest ono u vrijeme Kraljevine Jugoslavije. Kronološki analiza završava s razdobljem socijalističke Jugoslavije. U posljednjem dijelu predlaže se moguća obrazovna i kulturna politika. Ističe se interkulturalizam kao kulturna politika koja bi mogla voditi stvaranju društvenih preduvjeta stvarnog dijaloga između različitih kultura i/ili etničkih skupina.
obrazovanje; školstvo; etničnost; modernizacija; tolerancija; interkulturalizam; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Education in Multiethnic Society: Sociological and Social Historical Approach to the Sources and Development of the Croatian School System
nije evidentirano
education; school system; ethnicity; modernisation; tolerance; interculturalism; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, 1999. - 105 str. (tipkano)
1999.
nije evidentirano
objavljeno