Inovacije usluga temeljene na internetskom marketingu (CROSBI ID 365353)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Škare, Vatroslav
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Inovacije usluga temeljene na internetskom marketingu
Usprkos rastućoj važnosti interneta u inovacijama usluga još uvijek se malo zna o prirodi inovacija usluga u elektroničkom okruženju. Istovremeno, internetski marketing postao je važan dio teorije i prakse marketinga, a postavljeno je pitanje primjenjivosti tradicionalnog marketinškog miksa za provođenje marketinških aktivnosti u elektroničkom okruženju. Istraživanjem za stolom provedena je kritička analiza recentne domaće i inozemne znanstvene i stručne literature iz područja inovacija, inovacija usluga i internetskog marketinga, čime su povezane dosadašnje spoznaje iz svakog od navedenih područja. Zatim je provedeno opisno istraživanje na uzorku uslužnih poduzeća u Republici Hrvatskoj u cilju identifikacije različitih dimenzija inovativnosti e-usluga te njihove klasifikacije. E-usluge u hrvatskim uskužnim poduzećima klasificirane su prema stupnju novosti te je utvrđena razina proaktivnosti strategija razvoja i uvođenja na tržište. Dosadašnji pristup klasifikacijama inovacija usluga pokazali su se prikladnima za izučavanje inovativnosti i klasifikaciju inovacija e-usluga. Nadalje, provjerena je prikladnost tradicionalnog marketinškog miksa za upravljanje internetskim marketingom u uslužnim poduzećima. Usprkos činjenici da se većina metoda i tehnika internetskog marketinga može promatrai u okviru tradicionalnog marketinškog miksa, identificirana je nova skupina aktivnosti upravljanja virtualnim zajednicama. Usporedbom primjene internetskog marketinga u uslužnim poduzećima i razine inovativnosti e-usluga utvrđena je njihova povezanost. Temeljem dobivenih spoznaja dane su preporuke za daljnja istraživanja te smjernice za primjenu u uslužnim poduzećima.
inovacije usluga; e-usluge; inovativnost; internetski marketing; marketinški miks
nije evidentirano
engleski
Service innovation based on Internet marketing
nije evidentirano
service innovation; e-services; innovativeness; internet marketing; marketing mix
nije evidentirano
Podaci o izdanju
275
12.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb