Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja (CROSBI ID 173121)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana
hrvatski
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
Donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma u Hrvatskoj se napušta tradicionalni pristup odgoju i obrazovanju temeljen prvenstveno na nastavnim programima kojima se strogo propisuje što učitelji trebaju podučavati učenike tijekom jedne školske godine. U novom kurikulumskom pristupu primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja nego razvoj učeničkih kompetencija. Temeljem ovakvog pristupa i glazbena je nastava u osnovnim općeobrazovnim školama dobila novu programsku koncepciju. Verbalna su znanja svedena na najmanju mjeru, ne inzistira se više na glazbenom opismenjivanju, a u prvi plan dolazi sama glazba i njeno upoznavanje slušanjem ili aktivnim muziciranjem. Glazbenu je nastavu u općeobrazovnoj školi moguće izvoditi u skladu s novim kurikulumskim pristupom pod uvjetom da se i u glazbenom obrazovanju budućih učitelja velika pažnja posvećuje praktičnom bavljenju glazbom i upoznavanju same glazbe. Ako se njihovo glazbeno obrazovanje temelji prije svega na usvajanju tzv. teorijskih znanja i znanja o glazbi (verbalnih znanja), u školama se i dalje neće događati neke bitne promjene. Učenike je moguće kvalitetno uvoditi u različite glazbene aktivnosti jedino ako su i učitelji sami stekli određene glazbene vještine.
nacionalni kurikulum ; kompetencije ; glazbena nastava ; glazbeno obrazovanje budućih učitelja
nije evidentirano
engleski
National Curriculum and Music Education of Future Teachers
nije evidentirano
national curriculum ; competencies ; teaching music ; musical education of future teachers
nije evidentirano