Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice (CROSBI ID 173071)

Prilog u časopisu | ostalo

Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice // Čitalište, IX (2010), 17; 6-10

Podaci o odgovornosti

Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja

hrvatski

Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice

Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do danas nisu jednoznačno razriješene poput dileme između generalizacije i specijalizacije (usmjerenost na vrstu institucije ili sadržajno područje djelovanja), dileme između prakse i teorije, dileme u odabiru same terminologije i smještaja u šire područje (knjižničarstvo, informacijske znanosti, knjižničari ili informacijski stručnjaci) pa sve do pitanja je li uopće potrebno obrazovanje bibliotekara na akademskoj razini. U radu se stoga analiziraju strukturne i sadržajne odrednice studija bibliotekarstva u Hrvatskoj s naglaskom na programe studija informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta (posebno bibliotekarstva) u Zagrebu te prikazuje razvoj i koncept ishoda učenja i kompetencija u programima. Autori smatraju da ovakav pristup oblikovanju programa osigurava dvojaku prednost: s jedne strane pridonosi zapošljivosti studenata i uvećava njihovu konkurentnost na tržištu rada uz istovremeno jačanje statusa i ugleda struke.

obrazovanje knjižničara; kurikulum; bolonjski proces; ishodi učenja; kompetencije

nije evidentirano

engleski

Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants

nije evidentirano

education of librarians; curriculum; bologna process; learning outcomes; competencies

nije evidentirano

Podaci o izdanju

IX (17)

2010.

6-10

objavljeno

2217-5555

2217-5563

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice