Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Frazeologija dječjega jezika: psiholingvistički pristup (CROSBI ID 173031)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana Frazeologija dječjega jezika: psiholingvistički pristup // Logopedija, 3 (2012), 1; 26-30

Podaci o odgovornosti

Kuvač Kraljević, Jelena ; Lenček, Mirjana

hrvatski

Frazeologija dječjega jezika: psiholingvistički pristup

Problem razumijevanja i uporabe frazema sve je prisutniji u različitim znanstvenim područjima i disciplinama. Iskazivanje svijeta prenesenim značenjima, čime se ujedno ekonomizira jezik, danas je sve prisutnije kako u svakodnevnome govoru, tako i u poetici, mitologiji, književnosti, tehničko-znanstvenome nazivlju. Neka su prenesena značenja zbog učestale uporabe toliko uklopljena u svakodnevni jezik da su gotovo izgubila identitet prenesenoga. Druga se pak rijetko čuju, lokalno su označna i teško značenjski usporediva unutar jednoga jezika (njegovih idioma), a još teže usporediva s frazemima drugih jezika. Razumijevanje i uporaba prenesenih značenja, osim kulturološke i jezične, odražava i spoznajnu sastavnicu. Stoga složenost i struktura prenesenoga pružaju podatke o nizu razvojnih značajki određene sredine kao cjeline, ali i pojedinca. Namjera je ovoga rada opisati deset frazema hrvatskoga jezika prema dvama odabranim obilježjima: (1) ishodištu i razvoju frazema, vezano uz objekte i radnje kojima se određena značenja daju na jezično osebujan način iskazujući kulturu jednoga naroda ; (2) individualnu lingvističku odnosno semantičku kompetenciju, čija je postupnost u razumijevanju i uporabi spoznajno utemeljena. Određenje ovih obilježja u urednome jezičnome razvoju omogućava prepoznavanje odstupanja u usvajanju prenesenih značenja. Budući da su prenesena značenja prisutna i u pisanoj komunikaciji, i to u oblicima koji se rabe u početnome usvajanju čitanja kao i u oblicima namijenjenima tzv. naprednim čitačima, oblikovanje postupaka za razvijanje komunikacije putem frazema neophodno je za postizanje optimalnoga jezičnoga razvoja te kao prevencija poteškoća čitanja i pisanja. S obzirom na svrhu rada i dosadašnje spoznaje opisat ćemo rezultate ispitivanja poznavanja deset frazema kod četrdesetero desetogodišnjaka uredna jezično- govornoga razvoja, polaznika trećih razreda redovnih osnovnih škola.

frazemi; jezični razvoj

nije evidentirano

engleski

Idioms in child language: psycholinguistic approach

nije evidentirano

idioms; langueg development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (1)

2012.

26-30

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Pedagogija