Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nacionalni identitet u doba globalizacije ili hajdemo naći nešto ružno u vlastitom domu! (CROSBI ID 43592)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Sanja Nikčević Nacionalni identitet u doba globalizacije ili hajdemo naći nešto ružno u vlastitom domu! // Hrvatski identitet / Zorislav Lukić, Božo Skoko (ur.). Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 183-209

Podaci o odgovornosti

Sanja Nikčević

hrvatski

Nacionalni identitet u doba globalizacije ili hajdemo naći nešto ružno u vlastitom domu!

Suvremena umjetnost (u tekstu se govori ponajviše o primjerima iz kazališne/dramske umjetnosti a donekle i proze) preplavljena je negativnim prikazima vlastite zemlje. Hipoteza teksta je da se radi o jednom tematskom trendu koji se širi, a od umjetnika se često (u propozicijama festivala i natječaja) izrijekom traži bavljenje određenim temama (nacionalizam, homofobija, rasizam, seksualne aberacije). Taj se odabir brani legitimnim karakteristikama umjetnosti (hrabrost umjetnika da se bavi kritikom društva, inspiracijom umjetnika koja je Božje djelo, istinom odnosno tvrdnjom da je život takav), a tekst dokazuje kako se one pretvaraju u demagogije. Hrabrosti nema jer nema opasnosti od takvog prikaza svijeta, nego se on obilato nagrađuje (postavljanjem na scenu, putovanjima po festivalima, nagradama), inspiracije nema jer nema ni specifičnosti pojedine zemlje u tim radovima (primjeri od Belgije do Argentine!), a nema ni realne slike svijeta jer osim što nije samo u četverokutu odabranih tema, »istina« se prilagođava, a nekad i izmišlja. Tekst dokazuje da unatoč osnovnoj pozitivnoj umjetnikovoj želji da bude relevantan i promije¬ni društvo nabolje, u tom trendu nema ni socijalne odnosno kritičke funkcije djela jer se zapostavljaju važni problemi pojedine zemlje, a prikazuju marginalni ili pojedinačni slučajevi podignuti na nivo paradigme. Budući da se svijet pokazuje u imanentnom stanju zla i hipokrizije, nema mogućnosti socijalne promjene, ali se time ruše temeljne vrijednosti građanskog društva (prikazanog kao izrazito zlog i hipokritičnog). S druge strane, u vrijeme globalizacije, kada se smatra da je jedini način opstanka pojedine zemlje njezino brendiranje (dakle isticanje posebnosti), ovakvi ujednačeni prikazi zla stvarju jednoličnu sliku svijeta bez ikakvih razlika i specifičnosti.

suvremena drama, brendiranje, trendovi, autorska hrabrost

Summary Contemporary art (the text mostly deals with examples from art of theatre/dramatic art and to some extent prose) is overwhelmed with negative images of one’s own country. The hypothesis of the text is that there is a wide spreading thematic trend in which authors are often (festivals’ prerequisites and concourses) specifically asked to write about certain topics (nationalism, homophobia, racism, sexual aberrations). This selection is defended through legitimate characteristics of art (the bravery of artist to criticize the society, the inspiration of artist, which is deed of God, the truth or the claim that life is such), and this text proves how such characteristics are turned into demagogy. The bravery is absent because there is no evident danger from such depiction of the world, on the contrary, it is being largely rewarded (by staging, participation on festivals, awards). Inspiration is absent because there is no specificity of individual countries in such works (examples from Belgium to Argentina!) and there is even no realistic picture of the world, because the truth is not only confined to a square of selected themes, but also sometimes being adjusted and even ma

engleski

Globalisation and National Identity or Let’s Find Something Ugly in Our Own Home!

nije evidentirano

contemporary ddrama, brending, trens, courage of the author

nije evidentirano

Podaci o prilogu

183-209.

objavljeno

Podaci o knjizi

Hrvatski identitet

Zorislav Lukić, Božo Skoko

Zagreb: Matica hrvatska

2011.

978-953-150-920-6

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti