Sustav upravljanja kvalitetom u visokom obrazovanju (CROSBI ID 365097)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Legčević Jelena
Mujić, Nihada
hrvatski
Sustav upravljanja kvalitetom u visokom obrazovanju
Predmet istraživanja disertacije je sagledati stanje kvalitete na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku kao i postojeće mehanizme praćenja i ocjenjivanja te stvaranje modela koji će omogućiti upravljanje kvalitetom na Sveučilištu. Odgovornost i inicijativu za dostizanje i unapređenje kvalitete u visokom obrazovanju primarno nose visoka učilišta. Nije nužno, a u velikoj mjeri niti moguće preslikavati gotove modele i instrumente praćenja i evaluacije kvalitete primijenjene u drugim sredinama i okolnostima, nego služeći se općim metodološkim okvirom kvantitativnih i kvalitativnih istraživanja i evaluacije valja graditi vlastiti model prilagođen specifičnim uvjetima postignutog razvoja. Opći je cilj istraživanja razvijanje modela za upravljanje kvalitetom u visokom obrazovanju na temelju ispitivanja percepcije kvalitete visokog obrazovanja na Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Nadalje, cilj je u okviru modela, osigurati mjerni instrument za ispitivanje kvalitete usluga visokog obrazovanja na Sveučilištu, u skladu sa specifičnostima visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, a koji će biti temeljen na svjetski verificiranim mjernim instrumentima. Izučavajući dostupnu literaturu moguće je zaključiti kako je istraživanje, provedeno u doktorskoj disertaciji, prvo ovakve vrste na Sveučilištu J.J.Strossmayera u Osijeku te kako će njegovi rezultati omogućiti osnovu za ustanovljavanje pored svjetski poznatih instrumenata i novo razvijeni mjerni instrument posebno prilagođen za mjerenje kvalitete usluga visokog obrazovanja. Ovakav sustav interne evaluacije može postati temeljni preduvjet unapređenja kvalitete na Sveučilištu, akreditacije sastavnica Sveučilišta, uključivanje u procese međunarodne razmjene i uključivanje lokalne zajednice u željene integrativne procese.
kvaliteta; visoko obrazovanje; mjerenje; mjerni instrument
nije evidentirano
engleski
Managing Quality in Higher Education
nije evidentirano
quality; measurement; higher education; measuring instrument
nije evidentirano
Podaci o izdanju
350
07.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek