Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju (CROSBI ID 365044)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria
Vizek Vidović, Vlasta
hrvatski
Odrednice odabira ciljeva pri učenju matematike u visokom obrazovanju
Ovo je istraživanje provedeno s ciljem utvrđivanja odrednica motivacije za učenje matematike u visokom obrazovanju u skladu s postavkama teorije ciljeva postignuća. U okviru ovog istraživanja provjerena je valjanost konstrukta ciljeva postignuća u skladu s proširenim 2 x 2 modelom ciljeva postignuća, analizirane su povezanosti uvjerenja i osobina studenata s odabirom različitih ciljeva postignuća te ispitana medijatorna uloga koju ciljevi postignuća imaju u odnosu osobina i uvjerenja studenata s različitim ishodima prisutnim u obrazovnom procesu. U ispitivanju su sudjelovali studenti tehničkih znanosti koji u okviru svog studija pohađaju bazične kolegije iz matematike. Provedba istraživanja sastojala se od više dijelova, s obzirom da su glavnom ispitivanju prethodila preliminarna ispitivanja, kvalitativno i kvantitativno. U preliminarnom kvalitativnom ispitivanju intervjuirana su 22 studenta, dok je u kvantitativnom preliminarnom ispitivanju upitnike ispunjavalo 200 studenata te u glavnom ispitivanju 362 studenta. Provedenim analizama potvrđena je valjanost konstrukta ciljeva postignuća u skladu s proširenim 2 x 2 modelom ciljeva postignuća i to s obzirom na supstancijalnu, strukturalnu i eksternalnu komponentu valjanosti. U konačnici ovaj model uključuje pet različitih ciljeva postignuća (cilj ovladavanja putem uključivanja, cilj ovladavanja putem izbjegavanja, cilj izvedbe putem uključivanja, cilj izvedbe putem izbjegavanja te cilj izbjegavanja rada). Rezultati istraživanja pokazuju da su ciljevi postignuća značajno povezani i s osobinama studenata i s njihovim uvjerenjima. Na temelju ispitanih osobina i uvjerenja studenata moguće je objasniti značajan postotak varijance ciljeva postignuća. Pritom i osobine studenata i njihova uvjerenja imaju važnu ulogu, ali ne i podjednaku za sve ciljeve. U skladu s hijerarhijskim modelom motivacije za postignućem, rezultati medijacijskih analiza potvrđuju medijatornu ulogu ciljeva postignuća u odnosu osobina i uvjerenja studenata s njihovim pristupima učenju i postignućem u kolegiju. Zaključno, dobiveni rezultati ukazuju da prošireni 2 x 2 model ciljeva postignuća predstavlja adekvatan okvir za istraživanje i razumijevanje motivacije studenata za učenje matematike u visokom školstvu.
ciljevi postignuća; motivacija za učenje; visoko obrazovanje; matematika
nije evidentirano
engleski
Achievement goals in learning mathematics in higher education
nije evidentirano
achievement goals; motivation in education; study strategies; higher education; mathematics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
200
30.06.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb