Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Načela zdrave prehrane učenika mlađe školske dobi. (CROSBI ID 364877)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mandić, Zdravka Načela zdrave prehrane učenika mlađe školske dobi. / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2011

Podaci o odgovornosti

Mandić, Zdravka

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Načela zdrave prehrane učenika mlađe školske dobi.

Uravnotežena, raznovrsna, redovita i umjerena prehrana važna je za sva razdoblja čovjekovog života da bi mogao uspješno i učinkovito obavljati svoje svakodnevne aktivnosti, bio zdrav i otporan na mnoge uzročnike raznovrsnih poznatih i nepoznatih uzročnika oboljenja. Školska dob obuhvaća razdoblje intenzivnog rasta i razvoja djece te im je stoga osobito važna dostatna i pravilna prehrana. Cilj istraživanja bio je uočiti načela po kojima se hrane učenici mlađe školske dobi. Istraživanje je provedeno anonimnom anketom (od 21 pitanja) u Osnovnoj školi Matije Petra Katančića u Valpovu na uzorku 74 učenika oba spola u dobi od 9, 10 i 11 godina. Pitanja su se najviše odnosila na prehrambene navike i svijest o sebi i svojoj prehrani. Između 78-86% ispitanih učenika doručkuje svaki dan, dok je onih koji doručkuju ponekad između 10-22%. Rezultati istraživanja pokazali su da većina djece uzima tri glavna obroka dnevno, dok polovica njih uzima i međuobroke. Učenici za užinu najčešće jedu sendviče. Većina učenika jede hranu pripremljenu na različite načine. Oko 70% učenika četvrtih razreda bavi se nekim sportom u školi ili izvan nje. Većina djece misli da se zdravo hrani i da su upoznati s načelima zdrave prehrane. Škola, kroz koju obavezno prolaze sva djeca, više nego ijedna druga ustanova može utjecati na prehranu djece, a time i na prehranu cjelokupnog stanovništva. Kroz odgojnu funkciju koju i posjeduje, trebala bi naučiti, ali i pokazati djeci kako se stječu pravilne prehrambene navike, a to može samo ako im bude primjer.

Zdrava prehrana; djeca mlađe školske dobi; razredna nastava

nije evidentirano

engleski

Principles of healthy nutrition of pupils in early school age.

nije evidentirano

healthy nutrition; early school age children; primary school education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79

21.06.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija