Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Patološko igranje videoigara : uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine (CROSBI ID 172868)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bilić, Vesna ; Ljubin Golub, Tajana Patološko igranje videoigara : uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 1-13

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Ljubin Golub, Tajana

hrvatski

Patološko igranje videoigara : uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine

Istraživanje ispituje čimbenike povezane s patološkim igranjem videoigara, tj. ovisnosti o videoigrama (OV) u adolescenciji. Prvi cilj rada bio je ispitati prevalenciju ovisnosti o videoigrama kod učenika srednjih škola iz Zagreba i okolice. Drugi cilj je bio ispitati odnos spola, samopoštovanja i edukacijske sredine prema sklonosti patološkom igranju videoigara. Metoda: U ispitivanju je sudjelovalo 184 (56, 5 % djevojaka) učenika iz gimnazija i 143 (44, 1% djevojaka) učenika srednjih strukovnih škola. Patološko igranje videoigara mjereno je modificiranom skalom Youngove za mjerenje ovisnosti o internetu, a samopoštovanje Rosenbergovom skalom. Rezultati: Većina ispitanika klasificirana je u nepatološke igrače videoigara, a samo malen broj u patološke igrače videoigara (13.1% mladića i 1.8 % djevojaka). Rezultati ANOVA-e pokazali su značajne sve glavne efekte i trosmjernu interakciju između spola, edukacijskog konteksta i samopoštovanja. Muški spol, nisko samopoštovanje i pohađanje strukovne škole bili su povezani s povećanom sklonosti ovisnosti o videoigrama. Veza između niskog samopoštovanja i sklonosti ovisnosti o videoigrama pojačava se u edukacijskom kontekstu gimnazija kod mladića, ali ne i kod djevojaka. Rezultati mogu predstavljati prvi pokušaj procjene prevalencije patološkog igranja videoigara kod adolescenata u Hrvatskoj. Dodatno, rezultati sugeriraju različitu ulogu niskog samopoštovanja za mladiće i za djevojke u kompetitivnom i akademski zahtjevnijem kontekstu.

ovisnost o videoigrama; samopoštovanje; edukacijska sredina

nije evidentirano

engleski

Patological videogame use : the role of gender, self-esteem and educational context

nije evidentirano

videogame addiction; elf-esteem; educational context

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (2)

2011.

1-13

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost