Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 519468

Patološko igranje videoigara : uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine


Bilić, Vesna; Ljubin Golub, Tajana
Patološko igranje videoigara : uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 1-13 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


Naslov
Patološko igranje videoigara : uloga spola, samopoštovanja i edukacijske sredine
(Patological videogame use : the role of gender, self-esteem and educational context)

Autori
Bilić, Vesna ; Ljubin Golub, Tajana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47 (2011), 2; 1-13

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
Ovisnost o videoigrama; samopoštovanje; edukacijska sredina
(Videogame addiction; elf-esteem; educational context)

Sažetak
Istraživanje ispituje čimbenike povezane s patološkim igranjem videoigara, tj. ovisnosti o videoigrama (OV) u adolescenciji. Prvi cilj rada bio je ispitati prevalenciju ovisnosti o videoigrama kod učenika srednjih škola iz Zagreba i okolice. Drugi cilj je bio ispitati odnos spola, samopoštovanja i edukacijske sredine prema sklonosti patološkom igranju videoigara. Metoda: U ispitivanju je sudjelovalo 184 (56, 5 % djevojaka) učenika iz gimnazija i 143 (44, 1% djevojaka) učenika srednjih strukovnih škola. Patološko igranje videoigara mjereno je modificiranom skalom Youngove za mjerenje ovisnosti o internetu, a samopoštovanje Rosenbergovom skalom. Rezultati: Većina ispitanika klasificirana je u nepatološke igrače videoigara, a samo malen broj u patološke igrače videoigara (13.1% mladića i 1.8 % djevojaka). Rezultati ANOVA-e pokazali su značajne sve glavne efekte i trosmjernu interakciju između spola, edukacijskog konteksta i samopoštovanja. Muški spol, nisko samopoštovanje i pohađanje strukovne škole bili su povezani s povećanom sklonosti ovisnosti o videoigrama. Veza između niskog samopoštovanja i sklonosti ovisnosti o videoigrama pojačava se u edukacijskom kontekstu gimnazija kod mladića, ali ne i kod djevojaka. Rezultati mogu predstavljati prvi pokušaj procjene prevalencije patološkog igranja videoigara kod adolescenata u Hrvatskoj. Dodatno, rezultati sugeriraju različitu ulogu niskog samopoštovanja za mladiće i za djevojke u kompetitivnom i akademski zahtjevnijem kontekstu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO
  • Scopus
  • GESIS
  • Google Scholar