Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kartografska vizualizacija Drugoga: kako čitati karte bez predrasuda (CROSBI ID 574136)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Mlinarić, Dubravka Kartografska vizualizacija Drugoga: kako čitati karte bez predrasuda // Građanski odgoj i obrazovanje: modul razvoja identiteta i interkulturalnosti Petrinja, Hrvatska, 30.06.2011-30.06.2011

Podaci o odgovornosti

Mlinarić, Dubravka

hrvatski

Kartografska vizualizacija Drugoga: kako čitati karte bez predrasuda

Povijesna kartografija je predstavljena kao specijalizirana disciplina za kontinuirano interkulturno učenje, razvijanje interkulturnih vještina, stavova i znanja. Kao takva je tek jedan od mogućih alata ili pravaca u učenju socijalne empatije prema Drugome. Izložene su tek neke mogućnosti komunikacije određenih predrasuda i slika o Drugome na karti, i to na način kako ih mogu percipirati djeca različitog uzrasta. Suprotstavljeni su elementi ambivalentnih odnosa odnosno kartografskih simbola specifičnih konotacija, poput urbanog i ruralnog, elitnog i pučkog, zdravog i bolesnog, kršćanskog i islamskog identiteta. Te su razlike u svakom slučaju izražene kroz odnos manjine i većine. Pored očite namjere kartografa za posredovanjem vlastite ideje, istaknute su i neke uobičajene pogreške optičke percepcije koje pomažu u stvaranju specifičnih mentalnih slika, više utemeljenih na našim prethodnim uvjerenjima pa i predrasudama nego na onome što zapravo vidimo na karti. Vježbanje pluralizma i tolerancije ali i prepoznavanje različitih oblika isključivosti na karti primjenjivi su bilo na razini izborne nastave iz različitih predmeta ili pak u okviru posebnih projekata. Interpolacija karte u različite nastavne predmete moguća je zbog same prirode odnosno interdisciplinarnosti u proizvodnji i korištenju karte. Pri tome je rakurs promatrača kartografskog sadržaja moguće pomicati iz područja povijesti, matematike-geodezije, geografije, na područje crkvene povijesti, paleografije i lingvistike odnosno informatike, politike ili umjetnost. Povijesna karta je kao medij još uvijek dovoljno rijetka u hrvatskom školskom sustavu i stoga svojom svježinom i inovativnim pristupom može privući i zadržati interes školske populacije na različitim razinama obrazovanja, posebno ako se radi o kartama prepoznatljivog sadržaja, poput karata užeg zavičaja.

karta; identitet; Drugi; predrasude; stereotip

nije evidentirano

engleski

Cartographic Visualisation of the "Other": Reading Maps without Prejudices

nije evidentirano

map; identity; the Other; prejudices; stereotype

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Građanski odgoj i obrazovanje: modul razvoja identiteta i interkulturalnosti

predavanje

30.06.2011-30.06.2011

Petrinja, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Povijest, Demografija