Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 518951

Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće


Bertoša, Mislava
Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće // Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru / Mogorović Crljenko, Marija (ur.).
Poreč: Zavičajni muzej Poreštine - Museo del territorio parentino, 2011. str. 255-268 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće
(Children in Istrian advertisements at the turn of the twentieth century)

Autori
Bertoša, Mislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru / Mogorović Crljenko, Marija - Poreč : Zavičajni muzej Poreštine - Museo del territorio parentino, 2011, 255-268

ISBN
978-953-55355-4-6

Skup
Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 21-23. 05. 2009

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Reklame (19. stoljeće); djeca (19. stoljeće); Istra (19. stoljeće); semiotika; sociosemiotika; oglašivanje
(Advertisements (19th century); children (19th century); Istria (19th century); semiotics; sociosemiotics; marketing)

Sažetak
U ovom se radu iz sociosemiotičke perspektive analiziraju reklame koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od sredine osamdesetih godina 19. stoljeća do 1918. godine (Naša sloga, Omnibus, Il giornaletto di Pola, L'Istria, Il popolo istriano, Polaer Tagblatt) i u kojima su se pojavljivala djeca. Sociosemiotička perspektiva podjednako uključuje verbalni i vizualni aspekt oglasa te njihovo međusobno djelovanje u konstrukciji njihova cjelokupnog značenja. Analiza je verbalnih obilježja usmjerena prema jezičnoj i značenjskoj komponenti ovih oglasa i promatraju se iskazni aspekti (na koje se načine u oglasima govori o djeci) i inscenacija odnosa između pošiljatelja i primatelja poruka (na koje su načine djeca kao subjekti ili objekti konstruirani u oglasima), te pokušava izdvojiti kontekste i društvene pozicije u kojima su djeca bila prikazivana. Analizom slika ispituju se uloge koje su slike djece – u slučajevima u kojima su se pojavljivale – vršile u oglasima, kao i odnosi koje su vizualni elementi ostvarivali s verbalnima. Cilj je rada pokazati da su djeca – iako možda rjeđe spominjana od nekih drugih društvenih kategorija (žene, muškarci, starije osobe) – od samih početaka novinskog oglašivanja bila uključena u njegov mehanizam, ili kao objekti o kojima roditelji moraju brinuti, ili kao ravnopravni subjekti kojima su se reklame izravno obraćale i prezentirale im proizvode koji su im bili namijenjeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-0000000-0743 - Konstrukcija i struktura jezičnog identiteta (Vlasta Erdeljac, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Mislava Bertoša, (254445)

Citiraj ovu publikaciju

Bertoša, Mislava
Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće // Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru / Mogorović Crljenko, Marija (ur.).
Poreč: Zavičajni muzej Poreštine - Museo del territorio parentino, 2011. str. 255-268 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bertoša, M. (2011) Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće. U: Mogorović Crljenko, M. (ur.)Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru.
@article{article, author = {Berto\v{s}a, M.}, editor = {Mogorovi\'{c} Crljenko, M.}, year = {2011}, pages = {255-268}, keywords = {advertisements (19th century), children (19th century), Istria (19th century), semiotics, sociosemiotics, marketing}, isbn = {978-953-55355-4-6}, title = {Children in Istrian advertisements at the turn of the twentieth century}, keyword = {advertisements (19th century), children (19th century), Istria (19th century), semiotics, sociosemiotics, marketing}, publisher = {Zavi\v{c}ajni muzej Pore\v{s}tine - Museo del territorio parentino}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }