Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće (CROSBI ID 574118)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bertoša, Mislava Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće // Istarski povijesni biennale / Mogorović Crljenko, Marija (ur.). 2011. str. 255-268

Podaci o odgovornosti

Bertoša, Mislava

hrvatski

Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće

U ovom se radu iz sociosemiotičke perspektive analiziraju reklame koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od sredine osamdesetih godina 19. stoljeća do 1918. godine (Naša sloga, Omnibus, Il giornaletto di Pola, L'Istria, Il popolo istriano, Polaer Tagblatt) i u kojima su se pojavljivala djeca. Sociosemiotička perspektiva podjednako uključuje verbalni i vizualni aspekt oglasa te njihovo međusobno djelovanje u konstrukciji njihova cjelokupnog značenja. Analiza je verbalnih obilježja usmjerena prema jezičnoj i značenjskoj komponenti ovih oglasa i promatraju se iskazni aspekti (na koje se načine u oglasima govori o djeci) i inscenacija odnosa između pošiljatelja i primatelja poruka (na koje su načine djeca kao subjekti ili objekti konstruirani u oglasima), te pokušava izdvojiti kontekste i društvene pozicije u kojima su djeca bila prikazivana. Analizom slika ispituju se uloge koje su slike djece – u slučajevima u kojima su se pojavljivale – vršile u oglasima, kao i odnosi koje su vizualni elementi ostvarivali s verbalnima. Cilj je rada pokazati da su djeca – iako možda rjeđe spominjana od nekih drugih društvenih kategorija (žene, muškarci, starije osobe) – od samih početaka novinskog oglašivanja bila uključena u njegov mehanizam, ili kao objekti o kojima roditelji moraju brinuti, ili kao ravnopravni subjekti kojima su se reklame izravno obraćale i prezentirale im proizvode koji su im bili namijenjeni.

reklame (19. stoljeće); djeca (19. stoljeće); Istra (19. stoljeće); semiotika; sociosemiotika; oglašivanje

nije evidentirano

engleski

Children in Istrian advertisements at the turn of the twentieth century

nije evidentirano

advertisements (19th century); children (19th century); Istria (19th century); semiotics; sociosemiotics; marketing

nije evidentirano

Podaci o prilogu

255-268.

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mogorović Crljenko, Marija

Poreč: Zavičajni muzej Poreštine

978-953-55355-4-6

1845-5166

Podaci o skupu

Nepoznat skup

pozvano predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija