A ship operation policy strategy optimisation thru multiattribute synthesis procedure based on biocide emissions from antifouling coatings (CROSBI ID 573828)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Belamarić, Branko ; Belamarić, Goran
engleski
A ship operation policy strategy optimisation thru multiattribute synthesis procedure based on biocide emissions from antifouling coatings
Veliki je broj čimbenika okoliša i deteriorativnih uvjeta u službi broda koji utječu na sposobnost održanja brzine broda u određenom vremenskom periodu. Utjecaj hrapavosti oplakane površine iznimno je važan za poslovanje broda. Ispitivanjem utjecaja oplakane površine na brzinu i snagu, dokazano je da se hrapavost brodova u službi godinama stalno povećava. Stoga se smanjuje brzina, odnosno zahtijeva veća snaga za održanje izvorne brzine. Postupkom višeatributne sinteze, primijenjene kao optimizacijske metode za kreiranje projekta poslovanja broda, čija je programska aplikacija razvijena na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, razvijeni su i objedinjeni slijedeći modeli: - model porasta otpora, pomoću ITTC 1978 formule za izračunavanje dodatka na hrapavost, - ekonomski model vezan za analizu prihoda i rashoda poslovanja, - ekološki model vezan za ispuštanje biocida iz antivegetativnih premaza, - model obrade supstrata tj. oplakane površine vezane za radove u doku, Projektni problem definiraju tri cilja, temeljena na različitim kriterijima: - ekonomski kriterij (zarada- profit brodovlasnika), - ekološki kriterij (stupanj zagađenja-dinamika izlučivanja biocida iz AV premaza, - kriterij društvene koristi (dostupnost-maksimalni broj putovanja). Kreiranje triju ciljeva provedeno je primjenom računalne simulacije i optimiranjem postupka održavanja površine trupa variranjem svih operacija čišćenja i premazivanja, vezano na performanse i ekonomske efekte, u ovisnosti o brzini broda, optimalnim intervalima dokiranja, planiranim troškovima goriva i drugih relevantnih troškova u luci i plovidbi. U programu su inkorporirane i varijable stupnja onečišćenja luka i izlučivanja toksičnih supstanci iz AV premaza kao i postupak pjeskarenja oplakane (čelične) površine. Izborom triju strategija, vezanih za kvantum izlučivanja biocida iz antivegetativnih premaza, rad artikulira ekološke efekte unutar eksploatacijskog života broda. Primjenom prikazanih modela, analizirana je strategija poslovanja jednog Suezmax tankera kao primjer optimizacijske procedure s Pareto rješenjima. Prikazani alternativni višekriterijalni program za ocjenu predviđanja poslovanja broda predstavlja unaprijeđenu metodologiju koja s dovoljnom točnošću može poslužiti brodovlasniku pri optimiranju strategije poslovanja. U članku je prikazan samo ekološki model vezan za ispuštanje biocida iz AV premaza odnosno ekološki kriterij kao jedan od ciljeva.
hull roughness ; friction resistance ; anticorrosive and antifouling coatings ; fouling ; biocide leaching rate
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
116-142.
2010.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova III. SAVJETOVANJE O MORSKOJ TEHNOLOGIJI in memoriam akademiku Zlatku Winkleru
Prof. dr. sc. Igor Rožanić
Rijeka: Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-6326-17-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096