Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade' (CROSBI ID 573654)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Gruić, Iva 'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade' // Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen. Subotica: International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3, 2012. str. 51-74

Podaci o odgovornosti

Gruić, Iva

hrvatski

'O mudrosti ili Kako hrvatsko kazalište poučava djecu i mlade'

U prvom dijelu članka tematizira se pitanje poučnosti u kazalištu za djecu u okviru općeg i povijesnog konteksta, a u nastavku teksta, kroz analizu predstava iz sezone 2009./10. u zagrebačkim kazalištima za djecu, istražuje se kako hrvatsko kazalište danas poučava djecu i mlade. Kao metodološka rešetka za analizu koristi se Jacksonova razdiobu na šest tipova poučavanja u kazalištu (kazalište kao propaganda, kazalište kao poziv na buđenje, didaktičko kazalište, kazalište intervencije, dijaloško kazalište i kazalište igre). Rezultati analize ukazuju na odsustvo krajnjih tipova (kazališta kao propagande i dijaloškog kazališta) i relativno skromnu prisutnost kazališta kao poziva na buđenje i kazališta intervencije. Didaktičnost je prisutna, ali rijetko smislena i postavljena kao integralni dio kazališnog čina. Prostorom suvereno vlada kazalište igre, ali i ono je, premda tipološki inklinira (ili barem dopušta mogućnost) odsustva svake eksplicitne pouke, ozbiljno 'inficirano' poučnošću. Analiza gotovo neprekidno ukazuje na silnu potrebu za (barem deklarativnom) poučnošću. Ona se pak u praksi često puta pretvara u površnost, a nisu rijetki ni slučajevi u kojima se iza izraženije poučnosti kao iza paravana skriva neinventivnost slabih predstava. Istovremeno, suvremenijim kazališnim oblicima nepravedno se i neopravdano odriče poučnost na jednoj sasvim drugoj razini. Zaključci ukazuju na sljedeću situaciju: čini se da je hrvatsko kazalište za djecu opterećeno poučnošću, često dodanom tek toliko da se ispuni očekivanje. Za ovakvu sliku nikako nisu kriva samo kazališta, jednako je odgovorna i takozvana pedagoška javnost sa svojim očekivanjima o poučnosti.

poučnost u kazalištu za djecu

nije evidentirano

engleski

How does Croatian theatre teach its young audiences

nije evidentirano

the educational aspect in theatre for young audiences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

51-74.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen

Subotica: International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, vol. 3

978-86-85123-77-1

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija, Znanost o umjetnosti