Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 516233

Metodički organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje


Hrgić, Kristina
Metodički organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


Naslov
Metodički organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje
(Methodological and organitzational forms of works and physiological load)

Autori
Hrgić, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
13.06

Godina
2011

Stranica
39

Mentor
Prskalo, Ivan

Ključne riječi
Metodički organizacijski oblici rada; fiziološko opterećenje; tjelesna i zdravstvena kultura; Osnovna škola Voćin
(Methodological organitzational forms of works; physiological load; physical education; Primary School Voćin)

Sažetak
Metodički organizacijski oblici rada zauzimaju značajno mjesto u ostvarivanju ciljeva tjelesne i zdravstvene kulture. Postojale su različite teorije i tvrdnje vezane uz naziv, primjenu i podjelu metodičkih organizacijskih oblika rada. Metodičke organizacijske oblike rada dijelimo na frontalni rad, grupni rad i individualni rad. Dobro poznavanje metodičkih organizacijskih oblika rada i pravilna interpretacija u praksi od velike je važnosti za svakog nastavnika. S toga se nastavnik treba koristiti različitim metodičkim organizacijskim oblicima rada putem kojih će povećati kod učenika interes za vježbanjem. Za vrijeme sata, odnosno nastave tjelesne i zdravstvene kulture učenici se podvrgavaju određenom opterećenju. Opterećenje se može definirati kao ukupan utjecaj na organizam učenika koji se postiže sveukupnim odgojno – obrazovnim radom na satu (Findak, 1999.) Fiziološko opterećenje može se odrediti s dosta velikom točnošću, jer se fiziološke manifestacije mogu bilježiti (Hottenrott, 2006.). Izbor adekvatnog metodičko-organizacijskog oblika rada, predstavlja osnovni uvjet za dobru organizaciju i realizaciju sata tjelesne i zdravstvene kulture uz planiranje fiziološkog opterećenja koji je sastavni dio pripremanja. Koliko će stvarno fiziološko opterećenje na satu biti zavisi i od nastavnika koji definira cilj i zadatke sata, odlučuje o izboru gradiva, metodi rada, materijalnim uvjetima rada i efektivnom vremenu rada učenika. Proučavajući metodičke organizacijske oblike rada i fiziološko opterećenje provela sam istraživanje u Osnovnoj školi Voćin. Istraživanje sam provela s djecom od prvog do četvrtog razreda razredne nastave. Rezultati istraživanja pokazali su da se fiziološko opterečenje uspinje od uvodnog dijela sata sve do završetka glavnog B dijela sata, a u završnom dijelu sata naglo pada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb