Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Children in the Surrounding of the Consumer Society (CROSBI ID 573412)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Stanić, Sanja ; Bakić Antoanela Children in the Surrounding of the Consumer Society // Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011. / Vantić-Tanjić Medina (ur.). Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011. str. 143-154

Podaci o odgovornosti

Stanić, Sanja ; Bakić Antoanela

engleski

Children in the Surrounding of the Consumer Society

U proteklih petnaestak godina djeca su kod nas postala važan segment potrošačke populacije. Socijalistička potrošačka kultura se u aspektu djece manifestirala kao oskudna ponuda proizvoda namijenjenih ovoj dobnoj skupini, dok djeca nisu bili bitni ni direktni sudionici u kupovini. Roditelji su svojim potrošačkim ponašanjem na djecu prenosili kupovine navike i ponašanja orijentirane prema potrebama. Sukladno transformacijama društva, za relativno kratko vrijeme, u odnosu djece i potrošnje dogodile su se značajne promjene. Kvalitativno i kvantitativno povećanje ponude proizvoda za djecu, pristupačne cijene, novi potrošački prostori i nadasve agresivno oglašavanje orijentirano na ovu skupinu, uvjetovali su bitne pomake potrošnji, te direktno i indirektno utjecali na djecu uključujući ih u svijet potrošnje. Djeca danas znatno utječu na obiteljsku potrošnju, te se pojavljuju i kao samostalni potrošači. U radu se razmatraju različiti aspekti djece i djetinjstva u okolnostima potrošačkog društva. U potrošačkom društvu djeca i djetinjstvo se komodificiraju, dok njihova potrošnja poprima razmjere konzumerizma. Marketinška istraživanja pokazuju kako su djeca žudljivi kupci, što potvrđuju procjene vrijednosti tržišta za djecu. Djeca se socijaliziraju i educiraju za potrošnju u ranoj dobi, pri čemu su majke primarni agens potrošačke socijalizacije. Unatoč učestaloj percepciji djece kao isključivo potrošača, u potrošačkom društvu djeca se sve više angažiraju u radu, dok su njihovi motivi konzumerističke prirode. Suvremeno potrošačko društvo obilježava promjena u obadi djetinjstva usmjerena na upravljanje duhom. Zaključuje se kako brze i krupne promjene u smjeru potrošačkog djetinjstva i konstituiranje djece kao punih sudionika potrošačkog društva, nužno zavrjeđuju pozornost znanosti, te nalažu potrebu istraživanja i proučavanja ovog fenomena.

consumer society; children; childhood; consumerism; commodification; consumer socialization

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-154.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.

Vantić-Tanjić Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

Podaci o skupu

II. međunarodna naučno-stručna konferencija: Unapređenje kvalitete života djece i mladih

predavanje

11.06.2011-12.06.2011

Tuzla, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Sociologija