Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina (CROSBI ID 573231)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Babić, Vesna
hrvatski
Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina
Štafetna trčanja su ekipni oblik atletskog natjecanja i imaju dugu povijest različitih oblika izvedbe od utrka s bakljama, utrka u kojima se je izmjena odvijala dodirom ruke do razvoja različitih oblika štafetnih palica (drvena, metalna i dr.) ili sličnih pomagala. Današnji uobičajeni oblici štafetnih trčanja, u natjecateljskom smislu, su se, intenzivno u posljednjih 130 godina, kroz različite trkačke discipline razvijali i provode se na različitim sportskim priredbama. Danas imamo sustave natjecanja sa štafetnim utrkama sastavljenim od dionica kratkih pruga (40, 50, 60, 80, 100, 200, 300 i 400 m), srednjih pruga (800 i 1500 m) i dugih pruga (3000 m, štafetni maraton i dr.). Razvojem i unaprjeđivanjem tehnike razvijala su se i pravila za atletska natjecanja. Koju god štafetnu utrku provodili važno je poznavati strukturalnu analizu tih utrka i obzirom na nju poučavati i pripremati djecu za provedbu ili natjecanje. Štafetna trčanja sadržaj su u nastavi TZK koji je moguće uklopiti ne smo u sadržaje poučavanja štafetnih trčanja nego i u velik broj sadržaja trčanja kojim se ne želi samo utjecati na različite motoričke sposobnosti (brzina reakcije, brzina kretanja, izdržljivost, vizualna percepcija, zvučna percepcija, spretnost, okretnost) nego i na osobine ličnosti (odlučnost, snalažljivost, koncentraciju, borbenost, smisao za kolektiv, samokontrolu, odgovornost i dr.). Samu metodiku poučavanja štafetnih trčanja moguće je razdijeliti na nekoliko vrsta i načina tehničke izvedbe odnosno primopredaje štafetne palice. Cilj je savladati određenu tehniku primopredaje na način da se palica između trkača predaje najvećom mogućom brzinom. Osnovni metodski put poučavanja i uvježbavanja jesu sadržaji kojima će se imitirati kretna aktivnost same primopredaje štafetne palice (u samom početku to su najčešće i druga nastavna pomagala) i to najprije u jednostavnijim pa potom u sve složenijim uvjetima. Usvajanje metodičkih vježbi primanja i predaje štafetne palice se provodi: • U mjestu • U sporijem kretanju • U sve bržem kretanju • Igrajući se • U sprinterskom trčanju • U natjecateljskim uvjetima Načela poučavanja štafetnih trčanja: • Dobne primjerenosti • Primjerenosti sposobnostima • Zornosti i jasnoće • Sustavnosti i postupnosti • Svjesnosti i aktivnosti • Raznovrsnosti Metodika poučavanja započinje poučavanjem štafetnih trčanja koja se odvijaju na način da primatelj palice do trenutka primopredaje ima potpunu vizualnu kontrolu. Isto tako prva vrsta primopredaje koja se treba (iako to nije slučaj danas) provoditi je primopredaja štafetne palice preuzimanjem. Upravo je i to ona vrsta primopredaje koja je najprimjenjivanija u natjecateljskim disciplinama štafetnih trčanja. U okviru teme koja će imati prvi teorijski uvod i drugi praktični prikaz, obraditi će se različiti pristupi obrađivanju tema predviđenih nastavnim planom i programom za osnovnu školu u okviru HNOS-a, s naglaskom na integrativni pristup kojim se povezuju različite teme, ali i aspekti odgoja i obrazovanja uopće.
štafetna trčanja ; metodika poučavanja ; metodičke vježbe
Skup organizira Agencija za odgoj i obrazovanje
engleski
Teaching of rellay running - advance level
nije evidentirano
rellay running disciplines ; methodic of teaching ; methodics of exercises
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
STRUČNI SKUP ZA UČITELJE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE ''Temeljne odrednice planiranja i programiranja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture'',
pozvano predavanje
28.04.2011-29.04.2011
Osijek, Hrvatska