Učeničke pretkoncepcije o jednostavnim strujnim krugovima (CROSBI ID 364353)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Živanović, Katarina
Radolić, Vanja
hrvatski
Učeničke pretkoncepcije o jednostavnim strujnim krugovima
U diplomskom radu opisane su temeljne ideje konstruktivističke nastave fizike s posebnim naglaskom na najčešće učeničke pretkoncepcije vezane uz jednostavne strujne krugove. Opisan je i konceptualni test, razvijen s ciljem identifikacije najčešćih pretkoncepcija koje učenici imaju o jednostavnim strujnim krugovima. Prikazana je i metodologija provedenog testiranja učenika II. razreda u sva tri obrazovna programa fizike (prirodoslovno-matematički, opći i strukovni za elektro smjer) u nekoliko škola istočne Hrvatske. Rezultati testa pokazuju postojanje istih pretkoncepcija kod učenika u sva tri obrazovna programa fizike, a najzastupljenije su one vezane uz nerazumijevanje koncepta snage, mikroskopskog apekta protjecanja struje u strujnim krugovima, koncepta napona, te sekvencijalnog rezoniranja, po kojem promjena nastala u nekom dijelu strujnog kruga ne utječe na cijeli strujni krug, već samo na elemente koji se nalaze ispred točke u kojoj se promjena dogodila. Upravo su ti rezultati znak da treba mijenjati pristup poučavanja tog dijela gradiva, budući da je vidljivo da do sada korišteni pristupi rezultiraju zadržavanjem postojećih pretkoncepcija.
pretkoncepcije ; jednostavni strujni krugovi ; DIRECT test
nije evidentirano
engleski
Student`s misconceptions on simple electric circuits
nije evidentirano
misconceptions ; simple electric circuits ; DIRECT test
nije evidentirano
Podaci o izdanju
57
20.04.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku
Osijek