The effects of different teaching methods (CROSBI ID 573108)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zekanović-Korona, Ljiljana ; Miletić, Josip
engleski
The effects of different teaching methods
Polazeći od načela racionalne organizacije učenja, provedeno je ispitivanje kojim se pokušao utvrditi efekt programiranog poučavanja hrvatskog jezika uz pomoć računala. Eksperimentalne skupine učenika učile su jednu nastavnu cjelinu iz hrvatskog jezika (u trajanju od četiri školska sata) pomoću programiranog materijala na računalu (N=40), a kontrolne skupine učenika učile su na tradicionalan način “uz učiteljicu, ploču i kredu” (N=57). Razina usvojenog znanja iz te nastavne jedinice kod učenika eksperimentalnih i kontrolnih skupina ispitana je pomoću drugog testa iz hrvatskog jezika. Rezultati su pokazali da nema statistički značajne razlike u količini usvojenog gradiva između eksperimentalnih i kontrolnih skupina učenika. Programirana kao i tradicionalna nastava u ovom se istraživanju pokazala podjednako efikasnom. Zaključeno je da programirana nastava na računalu može biti uspješna za poučavanje hrvatskog jezika, posebice nastavne cjeline Tvorba riječi. Promatranjem eksperimentalne i kontrolne skupine učenika, uočeno je da su oni učenici koji su radili s računalima bili motiviraniji za rad od onih koji su slušali nastavu u učionici. Razlog je vjerojatno u tome što je računalo toj generaciji jako blizak i zanimljiv medij koji potiče njihovu kreativnost. Učenici slabijeg predznanja iz hrvatskog jezika, kao i oni kojima rad s računalom nije blizak izbjegavali su ovakav oblik nastave jer računalo stalno daje povratnu informaciju o usvojenosti gradiva. U tradicionalnoj nastavi nemoguće je imati povratnu informaciju o usvojenosti gradiva svakoga pojedinog učenika. Upravo se povratna informacija o usvojenosti gradiva i brzina individualnog svladavanja gradiva ističe kao najveća prednost programirane nastave u odnosu na tradicionalnu nastavu. Uvođenje programiranih nastavnih jedinica trebalo bi eventualno zastupati u slučajevima kada je potrebno brže svladavanje gradiva ili podizanje motivacije učenika “zasićenih” tradicionalnim oblicima nastave.
programmed learning; Croatian language; teaching; computer
Savjetovanje podržano u okviru XXVI. međunarodnog skupa MIPRO 2003.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
41-45.
2003.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Computers in education (CE) : proceedings of the Conference CE = Računala u obrazovanju : zbornik radova Savjetovanja CE
Čičin-Šain, Marina ; Dragojlović, Pavle ; Turčić Prstačić, Ivana
Rijeka: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO
953-6042-97-5
Podaci o skupu
Savjetovanje Računala u obrazovanju
ostalo
19.05.2003-23.05.2003
Opatija, Hrvatska