Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

The effects of different teaching methods (CROSBI ID 573108)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zekanović-Korona, Ljiljana ; Miletić, Josip The effects of different teaching methods // Computers in education (CE) : proceedings of the Conference CE = Računala u obrazovanju : zbornik radova Savjetovanja CE / Čičin-Šain, Marina ; Dragojlović, Pavle ; Turčić Prstačić, Ivana (ur.). Rijeka: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2003. str. 41-45

Podaci o odgovornosti

Zekanović-Korona, Ljiljana ; Miletić, Josip

engleski

The effects of different teaching methods

Polazeći od načela racionalne organizacije učenja, provedeno je ispitivanje kojim se pokušao utvrditi efekt programiranog poučavanja hrvatskog jezika uz pomoć računala. Eksperimentalne skupine učenika učile su jednu nastavnu cjelinu iz hrvatskog jezika (u trajanju od četiri školska sata) pomoću programiranog materijala na računalu (N=40), a kontrolne skupine učenika učile su na tradicionalan način “uz učiteljicu, ploču i kredu” (N=57). Razina usvojenog znanja iz te nastavne jedinice kod učenika eksperimentalnih i kontrolnih skupina ispitana je pomoću drugog testa iz hrvatskog jezika. Rezultati su pokazali da nema statistički značajne razlike u količini usvojenog gradiva između eksperimentalnih i kontrolnih skupina učenika. Programirana kao i tradicionalna nastava u ovom se istraživanju pokazala podjednako efikasnom. Zaključeno je da programirana nastava na računalu može biti uspješna za poučavanje hrvatskog jezika, posebice nastavne cjeline Tvorba riječi. Promatranjem eksperimentalne i kontrolne skupine učenika, uočeno je da su oni učenici koji su radili s računalima bili motiviraniji za rad od onih koji su slušali nastavu u učionici. Razlog je vjerojatno u tome što je računalo toj generaciji jako blizak i zanimljiv medij koji potiče njihovu kreativnost. Učenici slabijeg predznanja iz hrvatskog jezika, kao i oni kojima rad s računalom nije blizak izbjegavali su ovakav oblik nastave jer računalo stalno daje povratnu informaciju o usvojenosti gradiva. U tradicionalnoj nastavi nemoguće je imati povratnu informaciju o usvojenosti gradiva svakoga pojedinog učenika. Upravo se povratna informacija o usvojenosti gradiva i brzina individualnog svladavanja gradiva ističe kao najveća prednost programirane nastave u odnosu na tradicionalnu nastavu. Uvođenje programiranih nastavnih jedinica trebalo bi eventualno zastupati u slučajevima kada je potrebno brže svladavanje gradiva ili podizanje motivacije učenika “zasićenih” tradicionalnim oblicima nastave.

programmed learning; Croatian language; teaching; computer

Savjetovanje podržano u okviru XXVI. međunarodnog skupa MIPRO 2003.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

41-45.

2003.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Computers in education (CE) : proceedings of the Conference CE = Računala u obrazovanju : zbornik radova Savjetovanja CE

Čičin-Šain, Marina ; Dragojlović, Pavle ; Turčić Prstačić, Ivana

Rijeka: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO

953-6042-97-5

Podaci o skupu

Savjetovanje Računala u obrazovanju

ostalo

19.05.2003-23.05.2003

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija