Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastavnik u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 572948)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Radeka, Igor Nastavnik u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja // Pedagoško-andragoški dnevi 2011.: Udejanjanje načela individualizacije v vzgojno-izobraževalni praksi: ali smo na pravi poti? / Skubic Ermenc, Klara (ur.). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, 2011. str. 14-16

Podaci o odgovornosti

Radeka, Igor

hrvatski

Nastavnik u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja

Kriza suvremene škole u izravnoj je vezi s krizom nastavničke profesije. Otklanjanje navedene krize zavisi prije svega od napuštanja tradicionalnog položaja nastavnika promjenom odnosa između nastavnika i učenika, nastavnika i nastavnog sadržaja te učenika i nastavnog sadržaja, pri čemu je ključna uloga nastavnika. Navedene promjene pomjeraju težište nastavničkog rada s izvršnih na pripremne i analitičke aktivnosti. Nastavnik je u epicentru sustava odgoja i obrazovanja te od njegova obrazovanja, motivacije i statusa zavisi kvaliteta odgoja i obrazovanja. Utvrđeno je da studiji inicijalnog obrazovanja nastavnika u Hrvatskoj ne pridonose jačanju, proširivanju i obogaćivanju pozitivne motiviranosti studenata. Interes studenata ne potiče kvaliteta sveučilišne nastave, što traži unapređenje načina poučavanja. Profesionalno usavršavanje nastavnika također nije u skladu sa suvremenim prilikama. U Hrvatskoj se koristi netransparentni, centralizirani i ponudom vođeni model In-service Teacher Traininga (INSETT), koji je u Europskoj uniji zamijenjen decentraliziranim i potražnjom vođenim modelom Teacher Professional Developmenta (TPD), koji je prilagođen raznolikim potrebama svakog nastavnika. Konačno, profesionalno usavršavanje nastavnika nije usklađeno s inicijalnim obrazovanjem nastavnika, što dodatno otežava obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj. Svi navedeni problemi traže strukturne promjene obrazovanja i statusa nastavnika u suvremenom sustavu odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. Intrinzična motivacija studenata nastavničkih studija i dionika nastavničke profesije nisu dovoljni za unaprjeđenje sustava. Treba podići životni standard, unaprijediti društveni ugled nastavničke profesije i statusni položaj, poboljšati uvijete u kojima nastavnici rade, napustiti naslijeđeni egalitarizam. Postojeći status nastavničke profesije poguban je za suvremenu školu i društvo u cjelini. U središtu obrazovnih prioriteta trebaju biti promjene obrazovanja i uvjeta rada nastavnika. Navedeni problemi ne mogu se riješiti sami od sebe igrom slučaja niti dobrohotnom željom pojedinaca, nego jedino strateškom, stručno kompetentnom i dugoročno vođenom reformom.

nastavnik; odgoj i obrazovanje; promjene

Skup je organiziran u obliku e-konferencije.

engleski

Teacher in contemporary system of education

nije evidentirano

teacher; education; changes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

14-16.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Skubic Ermenc, Klara

Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani

978-961-237-412-9

Podaci o skupu

Pedagoško-andragoški dnevi 2011.: Udejanjanje načela individualizacije v vzgojno-izobraževalni praksi: ali smo na pravi poti?

predavanje

27.01.2011-17.02.2011

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija