Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća (CROSBI ID 364299)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Primorac, Antonija Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća / Knežević, Borislav (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Primorac, Antonija

Knežević, Borislav

hrvatski

Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća

Doktorski rad Suvremena filmska čitanja ženskog subjektiviteta u engleskom romanu devetnaestog stoljeća analizira načine na koji deklarirane nezavisne redateljice porijeklom iz postkolonijalnih zemalja (Mira Nair iz Indije, Patricia Rozema iz Kanade te Jane Campion s Novog Zelanda) oblikuju i prikazuju ženski subjektivitet u adaptacijama romana Sajam taštine W. M. Thackeraya, Mansfield Park Jane Austen i Portret jedne dame Henryja Jamesa. Rad razmatra adaptacije u kontekstu povećanog interesa za devetnaesto stoljeće tijekom devedesetih godina te početkom dvadeset i prvog stoljeća koje se očituje u intenziviranoj proizvodnji viktorijane – kako u obliku neoviktorijanske književnosti (povijesnog romana i historiografske metafikcije) tako i filma (bilo adaptacija klasika ili originalnih scenarija smještenih u devetnaesto stoljeće). Autorica analizira navodne postkolonijalne i feminističke intervencije u ovim adaptacijama klasika, te prikaz ženskog subjektiviteta u primjerima suvremene viktorijane (Piano Jane Campion i Guvernanta Sandre Goldbacher). Pritom uočava da ovi filmovi – koristeći melodramatski modus, vizualne i idejne klišeje o viktorijanskom ženskom subjektivitetu, viktorijanske orijentalističke predodžbe te narativne metode kojih paradoksalno nema u adaptiranim tekstovima – predstavljaju primjer postfeminističkih kostimiranih drama koje ugađaju suvremenom poimanju napretka u odnosu na zamišljeno represivno viktorijansko Drugo. Dislociranjem suvremenih junakinja u devetnaesto stoljeće ili osuvremenjivanjem devetnaestostoljetnih heroina, te kroz prikaz njihovih pokušaja ostvarenja prava na samoostvarenje, žudnju i ljubav kao „neproblematičnih pobuna“ (Ascheid 2007) ovi filmovi stvaraju dojam izmještenosti feminističke borbe u prošlost i privid njezina završetka, doprinoseći prihvaćanju preostalih patrijarhalnih društvenih normi.

subjektivitet; žena; viktorijanski; neoviktorijanski; film; roman; redateljica; adaptacija; feministički; postkolonijalni

nije evidentirano

engleski

Female subjectivity in contemporary film readings of the 19th century English novel

nije evidentirano

subjectivity; woman; Victorian; neovictorian; film; novel; (female) director; adaptation; feminist; postcolonial

nije evidentirano

Podaci o izdanju

285

05.04.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija