Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja (CROSBI ID 171834)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Velički, Damir ; Šenjug, Ana
hrvatski
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja
Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojiteljai učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.
demokracija ; demokratske kompetencije ; odgojitelji ; učitelji ; nedemokratski stavovi
nije evidentirano
engleski
Learning Democracy and Democratic Competence of Future Preschool- and School Teachers
nije evidentirano
democracy ; democratic competence ; pre-school teachers ; teachers ; non-democratic atitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti, Pedagogija, Politologija