Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513594

Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina


Marković, Ivan
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina // Diskurs i dijalog : Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 223-238 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 513594 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina
(Blends : A Language Novelty in Croatian Slang, Advertising, and Journalism)

Autori
Marković, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Diskurs i dijalog : Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011, 223-238

ISBN
978-953-314-038-4

Skup
Proučavanja diskursa i dijaloga između teorije, metoda i primjene (XXIV. međunarodni znanstveni skup HDPL-a)

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20-22.05.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
morfologija (jezik); tvorba riječi; neologizam; stapanje; sleng; jezik novina; jezik reklame
(morphology (language); word formation; neologism; blending; slang; journalistic language; advertising language)

Sažetak
Rječotvorni načini hrvatskoga jezika većinom se temelje na ulančavanju morfova. Ovdje se opisuje nemorfski tvorbeni način kojega nema u autohtonu, naslijeđenu hrvatskom leksiku – blending, leksička fuzija. Na temelju prikupljena korpusa uočavaju se značajke hrvatskih blendova, registar u kojemu se oni pojavljuju te se pokušava predvidjeti može li se i u kojoj mjeri taj neautohtoni tvorbeni način importirati iz stranih jezika, danas ponajprije (jedino) engleskoga. Za blending i blend predlažu se hrvatski termini stapanje i stopljenica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1300749-0750 - Povijest i standardizacija hrvatskoga jezika u 20. i 21. stoljeću (Samardžija, Marko, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Marković (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Marković, Ivan
Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina // Diskurs i dijalog : Teorije, metode i primjene / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2011. str. 223-238 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Marković, I. (2011) Hrvatske stopljenice : Novìna u slengu, jeziku reklame i novina. U: Karabalić, V., Aleksa Varga, M. & Pon, L. (ur.)Diskurs i dijalog : Teorije, metode i primjene.
@article{article, author = {Markovi\'{c}, I.}, year = {2011}, pages = {223-238}, keywords = {morfologija (jezik), tvorba rije\v{c}i, neologizam, stapanje, sleng, jezik novina, jezik reklame}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {Hrvatske stopljenice : Nov\`{\i}na u slengu, jeziku reklame i novina}, keyword = {morfologija (jezik), tvorba rije\v{c}i, neologizam, stapanje, sleng, jezik novina, jezik reklame}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Markovi\'{c}, I.}, year = {2011}, pages = {223-238}, keywords = {morphology (language), word formation, neologism, blending, slang, journalistic language, advertising language}, isbn = {978-953-314-038-4}, title = {Blends : A Language Novelty in Croatian Slang, Advertising, and Journalism}, keyword = {morphology (language), word formation, neologism, blending, slang, journalistic language, advertising language}, publisher = {Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font