Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgovornost za odgoj ili odgoj za odgovornost? (CROSBI ID 572785)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Somolanji, Ida Odgovornost za odgoj ili odgoj za odgovornost? // 8. SUSRET PEDAGOGA HRVATSKE Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize Osijek, Hrvatska, 19.04.2010-21.04.2010

Podaci o odgovornosti

Somolanji, Ida

hrvatski

Odgovornost za odgoj ili odgoj za odgovornost?

U suvremenom društvu pluralističkih vrijednosti uporno se nastoji odgovoriti na izazove ubrzanog razvoja stvaranjem društva znanja. Naglasak se stavlja na nova znanja, spoznaje, napredak. Ipak, znanja koja stječemo previše su raspršena, fragmentirana i onemogućuju nam cjelovito promišljanje. Ono što se zaista događa je gubitak temeljnih vrijednosti komponente odgoja. U odgojno-obrazovnoj instituciji škole možemo uočiti kako se o odgoju promišlja prema načelu automatizma. Ako polazimo od shvaćanja da su odgoj i obrazovanje dva različita pojma koja se u školi međusobno nadopunjuju, komponenta odgoja zaista je zanemarena. Iako naglašavamo važnost ekološkog pristupa obitelji i potrebu partnerstva sa školom, obitelj je i dalje mjesto gdje se dijete odgaja, a škola ga obrazuje. Razlozi te podjele mogu se pronaći u sveobuhvatnom društvenom problemu poricanja odgovornosti. Preuzimanje odgovornosti za naše djelovanje i odlučivanje sa sobom nosi veliki rizik, samim time i mogući neuspjeh, a svaki pojedinac ima potrebu doživjeti uspjeh. Sukladno tome, nitko zapravo ne želi odgovornost. Uloga učitelja u školi time postaje nezavidna. Na njemu je velika odgovornost za odgoj i obrazovanje generacije učenika. Kako je ovisan o drugim eksternim činiteljima odgojno-obrazovnoga procesa koji u velikoj mjeri utječu na njegov rad i ishod rada, pred njim je rizik od neuspjeha. U Hrvatskoj pozitivan pomak prema preuzimanju odgovornosti je stvaranje Nacionalnog okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj i opće obvezno obrazovanje u osnovnoj i srednjoj školi. Iako i sam pokazuje probleme poricanja odgovornosti, ipak pridaje veće značenje vrijednostima. Predstavlja temelje na kojima je neizbježno prihvatiti odgovornost za odgoj kako bi mogli odgajati za odgovornost.

društvo znanja ; vrijednosti ; odgoj ; odgovornost

nije evidentirano

engleski

Responsibility for education or education for responisibility?

nije evidentirano

society of knowledge ; values​​ ; education ; responsibility

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

8. SUSRET PEDAGOGA HRVATSKE Kriza odgoja i/ili odgoj u vrijeme krize

predavanje

19.04.2010-21.04.2010

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija