Povezanost pedagoškog vođenja s kulturom škole (CROSBI ID 572784)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa
Podaci o odgovornosti
Brust Nemet, Maja
hrvatski
Povezanost pedagoškog vođenja s kulturom škole
Pedagoško vođenje uključuje suradnju i interakciju s ljudima, komuniciranje, motiviranje, timski rad, nenasilno rješavanje sukoba i demokratski stil rada. Demokratski stil vođenja doprinosi uspješnom ostvarenju organizacijskih ciljeva te stvaranju učinkovite škole s poticajnom kulturom škole. Pedagoškim vođenjem ravnatelji, stručni suradnici i nastavnici stvaraju demokratsko ozračje koje podrazumijeva pružanje stručne podrške, njegovanje partnerskih odnosa, poticanje kreativnosti i inovativnosti, pokazivanje razumijevanja te ohrabrivanje suradnika. Zajednički doprinos svih odgojno-obrazovnih sudionika životu i radu škole oblikuje školsku kulturu i stvara jedinstveni identitet škole koji će svaku školu učiniti uspješnom, posebnom i prepoznatljivom. Mnogobrojne definicije različitih autora školsku kulturu definiraju kao skup vrijednosti, normi, uvjerenja, rituala i tradicija odgojno-obrazovne ustanove, koja je dio opće kulture i vrijednosnog sustava u cjelini. Znanstvena istraživanja (Batarelo i sur., 2010) među učenicima, nastavnicima i roditeljima pokazala su kako kultura u hrvatskim školama nije demokratska i kako škole nemaju jasan odgojno-obrazovni identitet. Temeljem istraživanja ukazuje se potreba za identificiranjem stilova vođenja i trenutne kulture svake pojedine škole kvalitativnim, naturalističkim i etnografskim istraživanjima kako bi se uočili čimbenici koje je potrebno mijenjati, oblikovati i poboljšavati te kako bi odgojno-obrazovni sudionici stvarali prepoznatljivu demokratsku školu koja će odgajati i obrazovati aktivne građane. Obrazovanje za demokratsko građanstvo, koje uključuje obrazovanje za mir i nenasilje, političko obrazovanje, obrazovanje za demokraciju i obrazovanje za ljudska prava, moguće je provoditi u školama tek nakon što se zadovolje temeljni preduvjeti kao što su stručnost odgojno-obrazovnih djelatnika, primjerena dokumentacija i udžbenici te aktivno življenje u demokraciji. Nacionalni okvirni kurikulum (2010) svojom otvorenošću, demokratičnošću i inkluzijom uravnotežen je s odgojnim i obrazovnim područjem te sadržava europsku dimenziju zajedničkih vrijednosti i odgovornosti za razvoj. Razvoj škole prema organizaciji koja uči podrazumijeva kontinuirano poticanje nastavnika i učenika da grade vlastitu, osobnu viziju, koja se odnosi na osvještavanje novih uvjerenja te da kreiraju zajedničku, kolektivnu viziju koja će pokrenuti njihovu sinergiju prema postizanju onoga što stvarno žele postići. Aktivan pedagog, nastavnik i učenik pridonijet će stvaranju demokratskog društva te će se promicati samosvijest, kritičko razmišljanje, sloboda izbora, odanost zajedničkim vrijednostima, poštivanje različitosti, konstruktivni odnosi s drugima i nenasilno rješavanje sukoba. Razvijanjem partnerstva među učenicima, roditeljima i nastavnicima te poštivanjem temeljnih ljudskih prava stvarat će se demokratičnost, humano ozračje i kvalitetan rad, a uvođenjem obrazovanja za aktivno građanstvo kroz međupredmetne teme u svim razinama odgojno-obrazovnog sustava stvarat će se demokratska kultura škole koja je ključan čimbenik u kreiranju opće kulture.
pedagoško vođenje; kultura škole; odgojno-obrazovni sudionici; aktivno građanstvo
nije evidentirano
engleski
Affiliation of educational leadership with the culture of schools
nije evidentirano
pedagogical leadership; school culture; educational participants; active citizenship
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
Deveti susret pedagoga Hrvatske na temu Pedagog kreator kurikuluma i kulture odgojno-obrazovne ustanove
predavanje
11.04.2011-13.04.2011
Zadar, Hrvatska