Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513389

Antropološka obilježja i kineziološka aktivnost djece


Pongrašić, Marija
Antropološka obilježja i kineziološka aktivnost djece 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Petrinja


Naslov
Antropološka obilježja i kineziološka aktivnost djece
(Anthropological Kinesiological characteristics and activity of children)

Autori
Pongrašić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Petrinja

Datum
21.02

Godina
2011

Stranica
40

Mentor
Prskalo, Ivan

Neposredni voditelj
Badrić, Marko

Ključne riječi
Antropološka obilježja; kineziološka aktivnost; tjelesno vježbanje; slobodno vrijeme
(Anthropological characteristics; Faculty of Kinesiology activity; physical exercise; leisure)

Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 60 učenika i učenica 4. razreda osnovne škole. Danas je izuzetno bitno baviti se nekom aktivnošću kako bi došlo do normalnog razvoja organizma u cjelini. Pogotovo se to odnosi na djecu, ali ne samo u ovoj dobi u kojoj je provedeno istraživanje. Psihologijskih disciplina - razvojna psihologija, istražuje ne samo psihički razvoj čovjeka nego i fizički razvoj od samog početka života te do kraja života. Zapravo time se želi reći kako djeca s raznim motorički aktivnostima, kao što su držanje tijela, hodanje, itd., započinju još od ranog djetinjstva. Na rast i razvoj djeteta ne utječe samo bavljenje nekom aktivnošću. Veliku ulogu na razvoj ima i motivacija djeteta prema nekoj aktivnosti i okružje u kojemu dijete živi i odrasta. Od velike važnosti je i da djeca još od najranijeg djetinjstva započnu s pravilnim tjelesnim vježbanjem, kako bi usvojili naviku vježbanja, razvili osnovne motoričke sposobnosti, te usvojili i usavršili osnovna motorička znanja i vještine. U današnje vrijeme većina djece svoje slobodno vrijeme koristi za razne aktivnosti koje ne uključuju tjelesno vježbanje. Stjecanjem raznih navika dijete razvija svoju ličnost. Stvara se jedinstveni pojedinac. Da li će se neko dijete baviti nekom kineziološkom aktivnošću i na taj način normalno se razvijati i rasti, ovisi i o genetskom faktoru te o socioekonomskom statusu. Koliko je važna tjelesno zdravstvena kultura kao predmet u školi, ovisi o spolu učenika, njihovoj zainteresiranosti za predmet i za kineziološke aktivnosti izvan nastave ili škole. Današnje spoznaje potvrđuju da se sustavnim, znanstveno utemeljenim vježbanjem bitno može utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja već u znatnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju mladih na varijabilne uvjete života i rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Marko Badrić, asistent je pomagao kandidatkinji u izradi završnog rada.



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb