Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513367

Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole


Pejić Papak, Petra
Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka


Naslov
Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole
(Projecting the Development of Extracurricular Activities Among Primary School Pupils)

Autori
Pejić Papak, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet u Rijeci

Mjesto
Rijeka

Datum
12.04

Godina
2011

Stranica
230 (i 43 stranice priloga)

Mentor
Prof.dr.sc. Ledić, Jasminka

Ključne riječi
Slobodno vrijeme; izvannastavne aktivnosti; interesna područja djelovanja; učenici osnovne škole; učitelji-voditelji akivnosti; projekcija razvoja
(Free time; extracurricular activities; areas of interest; primary schools pupils; teachers-leaders of the activities; projecting the development)

Sažetak
U težnji da se doprinese ocrtavanju stanja i projiciranju doprinosa organiziranog provođenja slobodnog vremena učenika unutar škole, disertacija pod naslovom „Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole“ orijentira se na prikaz stanja organizacije i provedbe izvannastavnih aktivnosti u osnovnim školama Primorsko-goranske županije, ali i na traganje za rješenjima koja vode unapređivanju izvannastavnih aktivnosti kao važnog dijela školskog kurikuluma. S ciljem analize zastupljenosti izvannastavnih aktivnosti kroz interesna područja, studijem dokumentacije prikazane su izvannastavne aktivnosti učenika osnovne škole prema osam interesnih područja i geografskom području škola. Anketnim upitnikom izneseni su stavovi voditelja izvannastavnih aktivnosti o odrednicama organizacije i provedbe aktivnosti koje su uključile: analizu obilježja voditelja, programsku osnovu aktivnosti, stavove o provedbi aktivnosti s naglaskom na poticanju aktivnog učenja i razvoju kompetencija učenika te analizu učestalosti istupa i nagrada tijekom provedbe aktivnosti. Rezultati kao podloga za promišljanje o donošenju odluka za učinkoviti pomak u pravcu kvalitetnije organizacije izvannastavnih aktivnosti upotpunjeni su utvrđenim ometajućim čimbenicima za provedbu aktivnosti te mišljenjima o poticajnim mjerama razvoja aktivnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da je za smjer razvoja značajno: osvješćivanje potrebe za kvalitetnim provođenjem slobodnog vremena ; kontinuirano praćenje, evaluacija i dokumentiranje promjena u strukturi interesa učenika kao osnove za planiranje izvannastavnih aktivnosti te prilagođavanje unutrašnje organizacije tim polazištima. Neophodno je redovito, cjelovito i pravodobno informiranje učenika unutar škole o ponudi i provedbi aktivnosti institucionalnim umrežavanjem u sustav interesnih aktivnosti, kao i informiranje o mogućnostima suradnje sa širom zajednicom uz pridavanje prostora većem tjednom obimu sati za realizaciju izvannastavnih aktivnosti. Iziskuje se obvezno vrednovanje organizirane interesne aktivnosti u sklopu kojega bi važnu ulogu svakako mogli odigrati savjetnici za izvannastavne aktivnosti koji bi provodili evaluacijska istraživanja i razvijali smjernice djelovanja. Neizostavan vid napredovanja kvalitetne provedbe izvannastavnih aktivnosti mora obuhvaćati podršku učiteljima od strane škole, zajednice, savjetnika i vid nagrađivanja svih učesnika provedbe aktivnosti te osigurati prilike za prikupljanjem informacija putem redovitih stručnih usavršavanja. Iziskuje se već u obrazovanju učitelja tijekom studija daleko više zastupanje problematike provođenja slobodnog vremena djece i organizacije izvannastavnih aktivnosti. U tom smislu, projekcijom razvoja organiziranog slobodnog vremena učenika izvannastavnim aktivnostima, nastoji se doprinijeti promišljanju o potrebitim promjenama koje bi trebalo poduzeti kako bi se u budućnosti snažnije promovirala dobrobit organizacije i provedbe izvannastavnih aktivnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Autor s matičnim brojem:
Petra Pejić Papak, (316560)

Citiraj ovu publikaciju

Pejić Papak, Petra
Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole 2011., doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka
Pejić Papak, P. (2011) 'Projekcija razvoja izvannastavnih aktivnosti učenika osnovne škole', doktorska disertacija, Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Peji\'{c} Papak, P.}, year = {2011}, pages = {230 (i 43 stranice priloga)}, keywords = {free time, extracurricular activities, areas of interest, primary schools pupils, teachers-leaders of the activities, projecting the development}, title = {Projecting the Development of Extracurricular Activities Among Primary School Pupils}, keyword = {free time, extracurricular activities, areas of interest, primary schools pupils, teachers-leaders of the activities, projecting the development}, publisherplace = {Rijeka} }