Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva (CROSBI ID 171634)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Borić, Edita ; Škugor, Alma ; Perković, Ivana
hrvatski
Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva
Poučavanje usmjereno na učenika je temeljna odrednica odgojno-obrazovnog i nastavnog rada, a podrazumijeva uporabu primarnih izvora znanja, poticanje promatranja, samostalnih istraživanja, zaključivanja te praktično djelovanje učenika u neposrednoj stvarnosti. Izvanučionička istraživačka nastava se temelji na učenju otkrivanjem u neposrednoj stvarnosti, ostvarivanju iskustvenog učenja koje vodi do trajnog znanja, rasterećenju učenika te interdisciplinarnom pristupu sadržajima nastave. Planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave zahtijeva veliki angažman učitelja stoga su nas zanimali stavovi učitelja o istoj. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati stavove učitelja o kompetencijama i motivaciji za planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave, učestalost provođenja te prednosti i nedostatke iste. U istraživanju je sudjelovalo 147 učitelja voditelja županijskih vijeća s područja cijele Republike Hrvatske. Rezultati su ukazali da učitelji visoko procjenjuju svoje kompetencije planiranja i provođenja ovakve nastave te da su svjesni njezinih prednosti i nedostataka. Ključne riječi: izvanučionička istraživačka nastava, učitelji, stavovi, kompetencije, prednosti, nedostatci
izvanučionička istraživačka nastava; učitelji; stavovi; kompetencije; prednosti; nedostatci
nije evidentirano
engleski
Teachers assessments toward out-of-classroom research teaching in natural and social sciences
nije evidentirano
out-of-classroom research teaching; teachers; attitudes; competencies; advantages; disadvantages
nije evidentirano