Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 512638

Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva


Borić, Edita; Škugor, Alma; Perković, Ivana
Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva // Odgojne znanosti, 12 (2010), 2(20); 361-373 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Samoprocjena učitelja o izvanučioničkoj istraživačkoj nastavi prirode i društva
(Teachers assessments toward out-of-classroom research teaching in natural and social sciences)

Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma ; Perković, Ivana

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 2(20); 361-373

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Izvanučionička istraživačka nastava; učitelji; stavovi; kompetencije; prednosti; nedostatci
(Out-of-classroom research teaching; teachers; attitudes; competencies; advantages; disadvantages)

Sažetak
Poučavanje usmjereno na učenika je temeljna odrednica odgojno-obrazovnog i nastavnog rada, a podrazumijeva uporabu primarnih izvora znanja, poticanje promatranja, samostalnih istraživanja, zaključivanja te praktično djelovanje učenika u neposrednoj stvarnosti. Izvanučionička istraživačka nastava se temelji na učenju otkrivanjem u neposrednoj stvarnosti, ostvarivanju iskustvenog učenja koje vodi do trajnog znanja, rasterećenju učenika te interdisciplinarnom pristupu sadržajima nastave. Planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave zahtijeva veliki angažman učitelja stoga su nas zanimali stavovi učitelja o istoj. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati stavove učitelja o kompetencijama i motivaciji za planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave, učestalost provođenja te prednosti i nedostatke iste. U istraživanju je sudjelovalo 147 učitelja voditelja županijskih vijeća s područja cijele Republike Hrvatske. Rezultati su ukazali da učitelji visoko procjenjuju svoje kompetencije planiranja i provođenja ovakve nastave te da su svjesni njezinih prednosti i nedostataka. Ključne riječi: izvanučionička istraživačka nastava, učitelji, stavovi, kompetencije, prednosti, nedostatci

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences citation Index (SSCI)