Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi (CROSBI ID 171467)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Anđić, Dunja ; Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 67-83

Podaci o odgovornosti

Anđić, Dunja ; Pejić Papak, Petra , Vidulin-Orbanić Sabina

hrvatski

Stavovi studenata i učitelja o razrednom ozračju kao prediktoru kvalitete nastave u osnovnoj školi

Promjene odgojno-obrazovnog sustava današnjice usmjerene su na nastavu kao prilagodljivu i kreativnu organizaciju, suvremen i poticajan način rada, aktivnost i neposrednu suradnju učenika. Nove načine promišljanja o tome kakva bi trebala biti suvremena nastava potaknuo je kurikulumski pristup. Značajnu sastavnicu u ostvarivanju kompleksnih ciljeva i zadatka odgoja i obrazovanja predstavlja pozitivno i ugodno razredno/nastavno/školsko ozračje. Ono utječe na razvoj znanja i vještina učenika, ali i na efikasnost i kreativnost podučavanja učitelja. U prilog stvaranju poticajnog razrednog ozračja cilj istraživanja provedenog među učiteljima razredne nastave i studentima učiteljskih studija bio je utvrditi stavove o značajnim aspektima odgojno-obrazovne prakse koji doprinose razrednom ozračju kao indikatoru kvalitete suvremene nastave i odgojno-obrazovnog procesa. Razlike procjene značaja u doprinosu razrednog ozračja uspješnijem nastavnom procesu dobivene multiplim regresijskim analizama, između studenata i učitelja, govore o razlikama njihovog iskustva u odgojno-obrazovnoj praksi rada. Za studente su značajne odrednice razrednog ozračja poticanje aktivnosti i dvosmjerna komunikacija dok su prema stavovima učitelja značajni jasnoća i strukturiranost ciljeva nastave, poticanje aktivnosti i vrednovanje učenika. Primjena dobivenih rezultata upućuje na jačanje, usklađivanje i dodatno obrazovanje i usavršavanje budućih učitelja i učitelja koji već rade u školama, s obzirom da su svi navedeni aspekti značajni čimbenici odgojno-obrazovnog procesa.

suvremena nastava; kurikulumske promjene; školsko/razredno/nastavno ozračje; studenti učiteljskih studija; učitelji razredne nastave

nije evidentirano

engleski

Students' and teachers' views on classroom atmosphere as an indicator of elementary school teaching quality

nije evidentirano

contemporary teaching; curriculum changes; school/classroom climate; students of teacher education study courses; primary teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7

2010.

67-83

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija