Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj tipografije na doživljaje ljudi (CROSBI ID 364087)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Kuzmić, Ana Utjecaj tipografije na doživljaje ljudi / Tomiša, Mario (mentor); Varaždin, Veleučilište u Varaždinu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Kuzmić, Ana

Tomiša, Mario

hrvatski

Utjecaj tipografije na doživljaje ljudi

Ljudi se s tipografijom susreću na svakodnevno. Tipografija okružuje svakog čovjeka na razne načine i na raznim mjestima. Prenosi informacije na doslovnoj i vizualnoj razini. Većina ljudi ne razmišlja o fontu kao o vizualnom komunikatoru. Komunikacija se svjesno dešava na razini teksta. Vizualna komunikacija se također odvija ali na čovjekovoj podsvjesnoj razini. Prenositelj poruke, osim doslovnog značenja teksta, je i vizualno oblikovanje riječi i teksta. Zato postoje neke informacije koje su bolje zapamćene, shvaćene ili krivo protumačene. U radu su doživljaji podijeljeni na pet glavnih kategorija. Prva kategorija obuhvaća oblikovanje teksta, riječi i grafičkih elemenata s vizualnom porukom energije, pokreta i živosti. Suprotno od energije je drugi doživljaj oblikovanja s karakterom reda i organiziranosti. Treći doživljaj koji se istražuje i obrađuje je prirodnost. U suprotnosti s trećim doživljajem je četvrto poglavlje o doživljaju tehnologije i modernosti. Zadnje poglavlje govori o oblikovanju čija je namjena potaknuti osjećaj buntovnosti i kaosa. Peti doživljaj je, kao i prvi, suprotan doživljaju reda. Za svaki doživljaj posebno obrađuju se razne metode i elementi kojima je moguće dočarati određeni doživljaj. U radu su obrađene metode digitalnog oblikovanja fonta. Upotrebom računalnih programa kao što su Photoshop i Illustrator moguće je oblikovati izgled fonta na razne načine tako da odgovara određenom doživljaju. Rad se ne odnosi na oblikovanje tipografije koja se koristi u klasičnim knjigama i beletristici. Odnosi se na razne časopise, letke, proizvode i moderne knjige koje osim teksta sadrže razne druge grafičke elemente. Teorija da tipografija prenosi doživljaje na vizualnoj i podsvijesnoj razini je najbolje potvrđena na raznim primjerima vizualnih identiteta, časopisa i ostalih grafičih proizvoda. Primjeri oblikovanja obrađeni u radu vrlo se često susreću na pravim primjerima. Naravno da postoje primjeri koji ne prate navedena pravila. Razlog tome je što je vizualna poruka vrlo složena i njezino istraživanje teško može biti istraženo do kraja. Zato postoje primjeri koji ne spadaju u obrađene okvire ali savršeno služe svrsi kojoj su namijenjeni.

tipografija ; font ; grafički elementi ; doživljaj

nije evidentirano

engleski

The impact of typography on people's experience

nije evidentirano

typography ; font ; graphic element ; experience

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

29.11.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Veleučilište u Varaždinu

Varaždin

Povezanost rada

Grafička tehnologija