Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 511210

Primjena bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima


Krištof, Marko; Pisk, Krunoslav; Radeka, Igor
Primjena bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima // Web stranice Sindikata znanosti (2011) (znanstveni, poslan)


Naslov
Primjena bolonjskog procesa na hrvatskim sveučilištima
(The Implementation of the Bologna Process in Croatian Universities)

Autori
Krištof, Marko ; Pisk, Krunoslav ; Radeka, Igor

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, znanstveni

Izvornik
Web stranice Sindikata znanosti (2011)

Status rada
Poslan

Ključne riječi
Sveučilište; bolonjski proces; Hrvatska
(University; Bologna Process; Croatia)

Sažetak
Hrvatska je započela harmonizaciju visokog obrazovanja s Europskom unijom reformom svih sveučilišnih studija u skladu s Bolonjskom deklaracijom akademske godine 2005./2006. Zbog nepostojanja istraživanja o načinu primjene bolonjskog procesa, sredinom 2010. godine Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja (čiji su članovi 2/3 zaposlenika hrvatskih sveučilišta i instituta) ispitao je stavove zaposlenika svih sedam državnih sveučilišta o bolonjskom procesu u Hrvatskoj anketnim upitnikom (N=318). Rezultati istraživanja upućuju na strukturne probleme s kojima su bila suočena hrvatska sveučilišta već i prije ulaska u bolonjski proces. Među njima se posebno ističu: ne vodi se dovoljno brige o zapošljavanju asistenata i nenastavnog osoblja, nema dovoljno financijskih sredstava i opreme, međunarodna suradnja je nerazvijena, a dezintegriracija četiri najveća sveučilišta otežava jasnu definiciju misije i politike budućeg razvoja. Svi navedeni problemi značajno utječu na kvalitetu rada sveučilišta. Kvalitetu bolonjskog procesa dodatno otežavaju problemi izazvani primjenom bolonjske reforme, osobito eslijedeći: preveliko opterećenje zaposlenika administracijom, neogovarajuća priprema srednjoškolaca, neodgovarajući nastavni planovi i programi, neusklađenost ECTS-bodova sa stvarnim opterećenjem studenata, pad kriterija prilikom evaluacije studenata, skromna mobilnost svih dionika akademske zajednice, nepostojanje vanjske evaluacije i neuspješna provedba principa student centered learning-a. Većina ispitanika kao problem navodi da prvostupnici nisu osposobljeni za zapošljavanje, no smatra da bi izmjene nastavnih programa unaprijedile bolonjski proces. U radu koji slijedi izloženi su rezultati istraživanja i utvrđeni uzroci nezadovoljstva dionika visokog obrazovanja primjenom bolonjskog procesa u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru,
Sveučilište u Dubrovniku