Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika (CROSBI ID 572334)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Ljubin Golub, Tajana ; Bilić, Vesna ; Miloloža, Marina Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja. / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2011. str. 131-131

Podaci o odgovornosti

Ljubin Golub, Tajana ; Bilić, Vesna ; Miloloža, Marina

hrvatski

Uloga upravljanja emocijama i socijalne podrške u odnosu radnih stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba nastavnika

Iz ranijih istraživanja poznato je da je nastavničko zanimanje stresno, da nastavnički stres utječe na kvalitetu nastave i obrazovanja i dovodi do manjeg zadovoljstva poslom te raznih tegoba. Cilj ovog rada bio je: a) utvrditi izvore radnog stresa kod nastavnika i odrediti stresore koji uzrokuju najviše stresa kod nastavnika ; b) odrediti ulogu socijalne podrške na radnom mjestu i socijalne podrške prijatelja u odnosu stresora i doživljenih psihičkih i psihosomatskih tegoba ; c) utvrditi ulogu sposobnosti upravljanja emocijama u odnosu stresora i tegoba. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 245 nastavnika (55.9% ženskog spola), prosječne dužine nastavničkog staža 2 godine. Primijenjeni su: Modificirana skala za mjerenje izvora nastavničkog stresa (Sorić i Mikulandra, 2004), Ljestvica procjenjene socijalne podrške (Vaux i sur., 1996), Skala psihičkih i psihosomatskih tegoba, te Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002). Uz deskriptivne i korelacijske analize za ispitivanje moderatorskih i medijacijskih odnosa proveden je niz hijerarhijskih regresijskih analiza. Pokazalo se da su za nastavnike najstresniji održavanje razredne discipline, problematični razred, loš odnos učenika prema radu, neugodno i drsko ponašanje učenika te nemogućnost pojedinačnog posvećivanja učeniku zbog nedostatka vremena. Rezultati su nadalje pokazali značajan prediktivan doprinos socijalne podrške na radnom mjestu na manje doživljavanje psihičkih i psihosomatskih tegoba, no ne i socijalne podrške prijatelja. Podrška prijatelja na radnom mjestu imala je medijacijsku ulogu u odnosu sposobnosti upravljanja emocijama i doživljenih tegoba. Rezultati ukazuju na važnost socijalne podrške na radnom mjestu za prevenciju stresa te na moguću dobrobit uključenja koncepta emocionalne inteligencije u programe edukacije nastavnika.

nastavnički stres; upravljanje emocijama; socijalna podrška

nije evidentirano

engleski

The role of emotion regulation and social support in the relation between work stressors and experienced psychological and psychosomatic problems in teachers

nije evidentirano

teacher stress; emotion management; social support

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-131.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Sažeci priopćenja.

Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-175-391-3

Podaci o skupu

20. dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija