Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga marke u ponašanju potrošača u kartičnom poslovanju (CROSBI ID 364005)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Ivanišević, Estera Uloga marke u ponašanju potrošača u kartičnom poslovanju / Ozretić Došen, Đurđana (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2011

Podaci o odgovornosti

Ivanišević, Estera

Ozretić Došen, Đurđana

hrvatski

Uloga marke u ponašanju potrošača u kartičnom poslovanju

Razvoj sustava plaćanja u Republici Hrvatskoj u posljednjih tri desetljeća utječe na sve sudionike na financijskom tržištu. Kartično poslovanje jedno je od modernih oblika plaćanja, a izdavaoci kartica, većinom poslovne banke svojom ponudom kartica, načina korištenja i prihvatnih mjesta direktno utječu na ponašanje građana u tom sustavu te su osnova kreiranja novih trendova na tržištu. Uz potporu bankovnih globalnih sustava, banke su građanima ponudile niz različitih kartica koje se međusobno razlikuju po marci, karakteristikama te dodatnim uslugama. U radu je istraženo ponašanje građana u izboru kartice, koliko ih imaju, što utječe na taj izbor kao i izbor banke izdavaoca. Nadalje, zašto koriste karticu, koliko često ju koriste i za kakvo raspolaganje sredstvima u smislu raspolaganja vlastitim sredstvima ili kreditiranjem potrošnje. Istraženo je korištenje bankomata i „pos-ova“ te zadovoljstvo brojem istih na tržištu. Dobiveni rezultati upućuju na to da građani koriste kartice, imaju ih u prosjeku tri, a na izbor utječu karakteristike kartice i ponuda banke u kojoj posluju. Kartice koriste za podizanje gotovine i plaćanje u prodajnoj mreži, a učestalost korištenja ovisi o karakteristikama kartice. Korisnici još uvijek ne prepoznaju kreditiranje i upotrebu kartica na internetu u većem opsegu, a zadovoljni su brojem bankomata i „pos-ova“. Stoga se izdavaoci kartica, u marketinškim aktivnostima koje provode, trebaju usmjeriti na ono što građani prepoznaju, a to je banka i povjerenje u istu te karakteristike kartica. S druge strane, ulaganje u vizualni identitet kartice te sustave nagrađivanja treba provoditi u cilju povećanja intenziteta korištenja kartice koju klijent posjeduje, ali biti svijestan da to nisu ključni čimbenici izbora pojedine kartice.

Banka; bankomat; financijsko tržište; izdavaoc kartica; kartično poslovanje; korisnici kartica; marka; marketinške aktivnosti; POS

nije evidentirano

engleski

The role of brand in consumer behavior in card business

nije evidentirano

Bank; ATM; financial market; card issuer; card business; cardholder; brand; marketing activities; point of sale

nije evidentirano

Podaci o izdanju

113

12.04.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija