Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu (CROSBI ID 363991)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Vlašić, Jadranka
Oreb, Goran
hrvatski
Razlike između studentica i studenata u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu
Osnovni cilj istraživanja je utvrditi razlike između studentica i studenata Kineziološkog fakulteta u plesnoj uspješnosti i stavovima prema plesu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 80 studentica i 85 studenata treće godine studija sedmog stupnja Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Uzorak varijabli činilo je 10 varijabli za procjenu plesne uspješnosti, skala stava prema plesu i 14 testova za procjenu razine motoričkih sposobnosti. Za procjenu svakog od deset plesova utvrđena je objektivnost sudaca a za svih 14 testova za procjenu motoričkih sposobnosti su provjerene metrijske karakteristike. Razlike u plesnoj uspješnosti, uspjehu u izvođenju narodnih i društvenih plesova, te svakog pojedinačnog plesa studentica i studenata su utvrđene univarijatnom analizom varijance, dok je pojedinačni doprinos razlici pojedinog narodnog i društvenog plesa utvrđen diskriminacijskom analizom. Razlike u stavovima prema plesu studentica i studenta u dvije procjene stavova te ukupno razlike u stavovima između studentica i studenata utvrđene su t-testom za zavisne uzorke. Relacije između prve i druge procjene stava i plesne uspješnosti za studentice i studente utvrđene su korelacijskom analizom, a povezanost motoričkih sposobnosti i plesne uspješnosti studentica i studenata utvrđena je regresijskom analizom. Utvrđena je objektivna i homogena procjena plesne uspješnosti studenata i dobra mjerna svojstva testova za procjenu koordinacije, realizacije ritmičkih struktura, frekvencije pokreta, fleksibilnosti i eksplozivne snage. Statistički značajna razlika utvrđena je između studentica i studenata u ukupnom uspjehu u narodnim i društvenim plesovima i ukupnom uspjehu u izvođenju svih deset plesova, te varijablama za pet narodnih i pet društvenih plesova pojedinačno. Statistički značajna razlika utvrđena je između studentica i studenata u narodnim plesovima te su studentice bolje u svim narodnim plesovima. Najveći doprinos razlici daju Poskočica, zatim Sotiš, Došla sam vam japa dimo, Slavonsko kolo i Vrličko kolo. Statistički značajna razlika utvrđena je između studentica i studenata i u društvenim plesovima te studentice postižu bolje rezultate. Najveći doprinos razlici daju Rumba, zatim Slow fox, Cha-cha-cha, Engleski valcer i Samba. Razlike između studentica i studenata utvrđene su u stavovima prema plesu u prvoj i drugoj procjeni stava u studentica i studenata kao i razlike stavova prema plesu prve i druge procjene svih ispitanika. Razlici je doprinio uzorak studenata čiji je stav značajnije promijenjen iz mjerenja u mjerenje.Statistički značajna povezanost je utvrđena između varijabli uspjeha u narodnim i društvenim plesovima i ukupne plesne uspješnosti u studentica i studenata, dok je povezanost stavova prema plesu i plesne uspješnosti vrlo mala.Povezanost motoričkih sposobnosti s ukupnom plesnom uspješnošću i uspjehom u narodnim plesovima je utvrđena u studentica. Prediktori s najvećim doprinosom povezanosti prediktora s kriterijem ukupne plesne uspješnosti studentica su neritmičko bubnjanje (Mkrbub), bubnjanje rukama i nogama (Mkrbnr), poligon natraške (Mrepol). Prediktori s najvećim doprinosom povezanosti skupa prediktora s kriterijem uspjeha u narodnim plesovima studentica su neritmičko bubnjanje (Mkrbub) i bubnjanje rukama i nogama (Mkrbnr). Kod studenata je utvrđena statistički značajna povezanost motoričkih sposobnosti s ukupnom plesnom uspješnošću, uspjehom u narodnim i društvenim plesovima. Prediktori koji najviše doprinose povezanosti skupa prediktora s kriterijem ukupne plesne uspješnosti su neritmičko bubnjanje (Mkrbub) i koraci u stranu s okretom za 360° (Kus360). Isti su prediktori izdvojeni u povezanosti skupa prediktora s uspjehom u narodnim plesovima, dok povezanosti prediktorskog skupa i uspjeha u društvenim plesovima najviše doprinosi test neritmičko bubnjanje (Mkrbub). Zaključno je moguće utvrditi kako su studentice uspješnije u izvođenju plesnih struktura u odnosu na studente. Stav studenata prema plesu je pozitivan i pod utjecajem plesnog iskustva moguće ga je promijeniti na bolje. Povezanost stava prema plesu i plesne uspješnosti je vrlo mala. Istraživanjem je potvrđena nedovoljna primjena plesnih struktura u radu s djecom i potrebitost kontinuirane primjene plesnih struktura na svim razinama obrazovanja.
razlike; studentice; studenti; plesna uspješnost; stav prema plesu; motoričke sposobnosti
nije evidentirano
engleski
Differences between how successful female and male students are in performing dances and in their attitude towards dancing
nije evidentirano
differences; female students; male students; dancing successfulness; attitude towards dancing; motor abilities
nije evidentirano
Podaci o izdanju
178
07.07.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb