Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nastavnička procjena kulture srednje škole (CROSBI ID 572149)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Varga, Rahaela Nastavnička procjena kulture srednje škole. 2011

Podaci o odgovornosti

Varga, Rahaela

hrvatski

Nastavnička procjena kulture srednje škole

Unatoč činjenici da svaki autor iznova donosi vlastitu definiciju kulture škole, znanstvenici su razmjerno složni oko važnosti kulture škole u kontekstu školske reforme, naglašavajući njezin utjecaj na poboljšanje škole i povezanost s učinkovitošću škole, u smislu ishoda poučavanja i učenja. S obzirom da je za pripadnike određene kulture svojstveno nezapažanje njezinih obilježja, potrebno ih je osvjestiti istraživanjem vlastite kulture. Postavlja se pitanje kako to učiniti. Pedagog može provesti istraživanje čije etape trebaju uključivati planiranje istraživanja, njegovu provedbu, raspravu o rezultatima i djelovanje s ciljem mijenjanja postojeće kulture škole. Sveubuhvatno istraživanje kulture škole trebalo bi obuhvatiti procjenu svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa (zaposlenici škole, učenici i roditelji). Izlaganje će prvenstevno biti usmjereno na postupke prikupljanja podataka, točnije na mogućnosti primjene instrumenata koji mjere nastavničku kvalitatativnu procjenu kulture škole. Detaljnije će se izložiti tri instrumenta - Likertova skala, semantički diferencijal i Hargreavesov kvadrat. Najviše pozornosti posvetit će se prezentiranju posljednjeg, s obzirom da je on vjerojatno pedagozima najmanje poznat. Naime Hargreaves iz funkcionalističke perspektive pretpostavlja da su dva osnovna zadatka škole postizanje ciljeva zbog kojih postoji te ostvarivanje skladnih međuljudskih odnosa. Iz ovih zadataka proizlaze dvije dimenzije kulture škole (socijalna kontrola i socijalna kohezija) koje, smještene u kvadrat, daju četiri krajnosti koje ujedno predstavljaju četiri tipa kulture škole: formalistička kultura, usijana kultura, kultura blagostanja i kultura opstanka. Koristeći polja kvadrata ispitanici procjenjuju postojeću i idealnu kulturu škole prema obilježjima pojedinog tipa kulture. Dominatnost oznaka u pojedinom kutu kvadrata ukazuje na prevladavajući tip kulture škole. S obzirom da kultura škole predstavlja prilično promjenjiv koncept koji ovisi o vrijednostima svojih pripadnika (nastavnici, učenici, roditelji, ostali zaposlenici), potrebno ju je kontinuirano istraživati i pritom svakako primjenjivati različite instrumente, od kojih će neki biti predstavljeni na Devetom susretu pedagoga Hrvatske.

kultura škole; srednja škola; nastavnici; procjena; instrumenti

nije evidentirano

engleski

Instruments of secondary school culture assessment

nije evidentirano

school culture; secondary school; teachers; assessment; instruments

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

PEDAGOG KREATOR KURIKULUMA I KULTURE ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE

predavanje

11.04.2011-13.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice