Povezanost između preferencije zamišljenih boja i nekih karakteristika djece predškolske dobi (CROSBI ID 171170)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško
hrvatski
Povezanost između preferencije zamišljenih boja i nekih karakteristika djece predškolske dobi
Psihološki aspekti boja su podložni subjektivnim tumačenjima, ali je dokazano da boje utječu na ponašanje na više načina. S druge strane, prethodna istraživanja su pokazala da se preferencije boja razlikuju kod predškolske djece interindividualno i sociokulturalno, dok preferencije u funkciji dobi i spola nisu toliko naglašene. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje relacija preferencije za zamišljene boje i nekih karakteristika predškolske djece. Ispitano je 140 djece dobi 5.5-7 godina iz dva dječja vrtića u Zagrebu. Utvrđene su određene spolne razlike u preferenciji (omiljenih i najenomiljenijih) boja. Pokazalo se da preferencija za «tople» ili «hladne» boje nije nedvosmisleno povezana s karakteristikama koje se odnose na stanje pobuđenosti, odnosno inhibiranosti. Vrlo je mali broj značajnih povezanosti između (najviše i najmanje) preferiranih boja kod djece, i uratka u testovima vizuomotonih sposobnosti te neverbalne inteligencije i dobi djece. U pogledu problematike zamišljenih boja potrebna su dalja istraživanja.
preferencije; zamišljene; boje; karakteristike; predškolski; djeca
nije evidentirano
engleski
Relationship between imaginary color preferences and some characteristics of preschool children
nije evidentirano
preferences; designed; color; features; preschool; children
nije evidentirano