Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost između preferencije zamišljenih boja i nekih karakteristika djece predškolske dobi (CROSBI ID 171170)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Sindik, Joško Povezanost između preferencije zamišljenih boja i nekih karakteristika djece predškolske dobi // Pedagoška stvarnost, 37 (2011), 1-2; 159-174

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško

hrvatski

Povezanost između preferencije zamišljenih boja i nekih karakteristika djece predškolske dobi

Psihološki aspekti boja su podložni subjektivnim tumačenjima, ali je dokazano da boje utječu na ponašanje na više načina. S druge strane, prethodna istraživanja su pokazala da se preferencije boja razlikuju kod predškolske djece interindividualno i sociokulturalno, dok preferencije u funkciji dobi i spola nisu toliko naglašene. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje relacija preferencije za zamišljene boje i nekih karakteristika predškolske djece. Ispitano je 140 djece dobi 5.5-7 godina iz dva dječja vrtića u Zagrebu. Utvrđene su određene spolne razlike u preferenciji (omiljenih i najenomiljenijih) boja. Pokazalo se da preferencija za «tople» ili «hladne» boje nije nedvosmisleno povezana s karakteristikama koje se odnose na stanje pobuđenosti, odnosno inhibiranosti. Vrlo je mali broj značajnih povezanosti između (najviše i najmanje) preferiranih boja kod djece, i uratka u testovima vizuomotonih sposobnosti te neverbalne inteligencije i dobi djece. U pogledu problematike zamišljenih boja potrebna su dalja istraživanja.

preferencije; zamišljene; boje; karakteristike; predškolski; djeca

nije evidentirano

engleski

Relationship between imaginary color preferences and some characteristics of preschool children

nije evidentirano

preferences; designed; color; features; preschool; children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37 (1-2)

2011.

159-174

objavljeno

0553-4569

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija