Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Partnerstvo roditelja i odgojitelja - čimbenik razvoja socijalne kompetencije djeteta (CROSBI ID 171136)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Mlinarević, Vesnica ; Tomas, Sanja Partnerstvo roditelja i odgojitelja - čimbenik razvoja socijalne kompetencije djeteta // Magistra Iadertina, 5 (2010), 5; 143-158

Podaci o odgovornosti

Mlinarević, Vesnica ; Tomas, Sanja

hrvatski

Partnerstvo roditelja i odgojitelja - čimbenik razvoja socijalne kompetencije djeteta

Rano je djetinjstvo razdoblje za pomoć djetetu u postizanju socijalne kompetencije u interpersonalnim odnosima vrtićkog konteksta jer se temelji sposobnosi djelotvornog funkcioniranja u socijalnim kontekstima polažu upravo u prvih pet ili šest godina života. Suradničkim odnosima odgojitelji i roditelji mogu učinkovitije pomoći djetetu u stvaranju svakodnevnih situacija za uspostavljanje socijalnih odnosa i prevladavanju djetetovih problema u socijalizaciji. Polazi se od hipoteze da se u socijalnom kontekstu dječjeg vrtića može unaprijediti poticanje, ostvarivanje i razvijanje socijalnih kompetencija djeteta kao integrativnog dijela predškolskog kurikula. Stoga se ovaj rad usmjerio na istraživanje razumijevanja i stavova roditelja o socijalnoj kompetenciji, procjeni opetovanih ponašanja vlastite djece, te koji stručnjaci i na koje načine im mogu pomoći u prevladavanj problema u socijalizaciji njihove djece. Rezultati kvalitativne analize pokazuju postojanje suradnje s roditeljima, ali i mogućnost daljnjeg unapredivanja suradničkih odnosa kroz različite oblike, a moguće i kroz projekte i akcijska istraživanja. Roditelji, koji imaju veliku ulogu u razvijanju i jačanju socijalne kompetencije svoje djece, svojim su odgovorima pokazali važnost i razumijevanje socijalizacije, svjesnost i postojanje problema u socijaliziaciji, potrebu pomoći i podrške odgojitelja i stručnih suradnika u socijalizaciji njihova djeteta, kako bi pomogli djeci u jačanju i poticanju socijalne kompetencije. Stoga je potrebna otvorena i jasna komunikacija između roditelja i stručnog osoblja, partnerstvo s razumijevanjem, povjerenjem i prihvaćanjem kako bi roditelji znali da u svakom trenutku mogu zatražiti pomoć u slučaju pojave nekog problema.

dijete; komunikacija; odgojitelji; partnerstvo; roditelji; socijalna kompetencija

nije evidentirano

engleski

Partnership Between Parents And Preschool Teachers - Factor for Developing Children's Social Competences

nije evidentirano

child; communication; preschool teachers; partnership; parents; social competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (5)

2010.

143-158

objavljeno

1846-3606

1849-0018

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice