Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja (CROSBI ID 572102)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Čižmešija, Aleksandra ; Milin Šipuš, Željka Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja / Spatial Reasoning of Students of Mathematics Education at the Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb – Mental Cutting Ability // The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher) / Pavleković, Margita (ur.). Osijek: Element, 2011. str. 90 (359)-91 (360)

Podaci o odgovornosti

Čižmešija, Aleksandra ; Milin Šipuš, Željka

hrvatski

Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja

U srpnju 2010. godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH donijelo je Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (NOK), s matematičkim područjem kao jednim od osam odgojno-obrazovnih područja u svim odgojno-obrazovnim ciklusima i obaveznim za sve učenike. Osim svrhe i općih ciljeva učenja i poučavanja matematike, usklađenih s definicijom matematičke kompetencije iz Europskog referentnog okvira o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje , dokument navodi i očekivana učenička matematička postignuća na kraju svakog ciklusa. Organizirana su u dvije dimenzije – konceptualnu (matematički koncepti) i proceduralnu (matematički procesi). Budući da je geometrijsko, a napose prostorno mišljenje važna sastavnica matematičke kompetencije, u NOK-u je učeničkim postignućima vezanima uz koncepte Oblik i prostor i Mjerenje ponovo promišljen i reafirmiran njegov razvoj. Kvalitetna provedba ovog dijela matematičkog kurikuluma svakako podrazumijeva i visoku razinu prostornog mišljenja učitelja i nastavnika. Iz tog je razloga nužno ispitati i razinu prostornog zora studenata nastavničkih studija matematike. Istraživanje čije rezultate prikazujemo nastavak je našeg prethodnog istraživanja prostornog zora studenata nastavničkih smjerova matematike na PMF – Matematičkom odsjeku Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi razinu studentske sposobnosti vizualizacije prostornih odnosa, konkretno, presjeka prostornih oblika ravninom. Studente smo podvrgle standardiziranom testu mentalnog presijecanja (eng. Mental Cutting Test), a njihove smo rezultate analizirale i usporedile s rezultatima sličnih studentskih populacija iz susjednih država (Njemačka, Mađarska, Austrija). Uz to, na uzorku studenata prve godine nastavničkih studija matematike provele smo učeničku aktivnost prepoznavanja i matematičkog opisivanja oblika koje ulivena voda tvori sa stranama posude oblika kvadra pri rotaciji posude oko najkraćeg brida njene osnovke. U priopćenju prikazujemo rezultate navedenog testiranja standardiziranim testom te opisujemo cilj i tijek navedene učeničke aktivnosti, kao i kvalitativnu analizu rezultata njenog provođenja.

Nacionalni okvirni kurikulum; matematička kompetencija; prostorno mišljenje; vizualizacija; mentalni presjeci; standardizirani test mentalnog presijecanja; studenti nastavničkih studija matematike

nije evidentirano

engleski

Spatial Reasoning of Students of Mathematics Education at the Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb – Mental Cutting Ability

U srpnju 2010. godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH donijelo je Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (NOK), s matematičkim područjem kao jednim od osam odgojno-obrazovnih područja u svim odgojno-obrazovnim ciklusima i obaveznim za sve učenike. Osim svrhe i općih ciljeva učenja i poučavanja matematike, usklađenih s definicijom matematičke kompetencije iz Europskog referentnog okvira o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje , dokument navodi i očekivana učenička matematička postignuća na kraju svakog ciklusa. Organizirana su u dvije dimenzije – konceptualnu (matematički koncepti) i proceduralnu (matematički procesi). Budući da je geometrijsko, a napose prostorno mišljenje važna sastavnica matematičke kompetencije, u NOK-u je učeničkim postignućima vezanima uz koncepte Oblik i prostor i Mjerenje ponovo promišljen i reafirmiran njegov razvoj. Kvalitetna provedba ovog dijela matematičkog kurikuluma svakako podrazumijeva i visoku razinu prostornog mišljenja učitelja i nastavnika. Iz tog je razloga nužno ispitati i razinu prostornog zora studenata nastavničkih studija matematike. Istraživanje čije rezultate prikazujemo nastavak je našeg prethodnog istraživanja prostornog zora studenata nastavničkih smjerova matematike na PMF – Matematičkom odsjeku Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi razinu studentske sposobnosti vizualizacije prostornih odnosa, konkretno, presjeka prostornih oblika ravninom. Studente smo podvrgle standardiziranom testu mentalnog presijecanja (eng. Mental Cutting Test), a njihove smo rezultate analizirale i usporedile s rezultatima sličnih studentskih populacija iz susjednih država (Njemačka, Mađarska, Austrija). Uz to, na uzorku studenata prve godine nastavničkih studija matematike provele smo učeničku aktivnost prepoznavanja i matematičkog opisivanja oblika koje ulivena voda tvori sa stranama posude oblika kvadra pri rotaciji posude oko najkraćeg brida njene osnovke. U priopćenju prikazujemo rezultate navedenog testiranja standardiziranim testom te opisujemo cilj i tijek navedene učeničke aktivnosti, kao i kvalitativnu analizu rezultata njenog provođenja.

National framework curriculum; mathematical competence; spatial reasoning; visualization; mental cut; standardized Mental Cutting Test; students of mathematics education programmes

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

90 (359)-91 (360).

2011.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-197-578-0

Podaci o matičnoj publikaciji

The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher)

Pavleković, Margita

Osijek: Element

Podaci o skupu

The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher)

predavanje

18.03.2011-19.03.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika