Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja (CROSBI ID 572102)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čižmešija, Aleksandra ; Milin Šipuš, Željka
hrvatski
Prostorno mišljenje studenata nastavničkih studija matematike na Matematičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – sposobnost mentalnog presijecanja
U srpnju 2010. godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH donijelo je Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (NOK), s matematičkim područjem kao jednim od osam odgojno-obrazovnih područja u svim odgojno-obrazovnim ciklusima i obaveznim za sve učenike. Osim svrhe i općih ciljeva učenja i poučavanja matematike, usklađenih s definicijom matematičke kompetencije iz Europskog referentnog okvira o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje , dokument navodi i očekivana učenička matematička postignuća na kraju svakog ciklusa. Organizirana su u dvije dimenzije – konceptualnu (matematički koncepti) i proceduralnu (matematički procesi). Budući da je geometrijsko, a napose prostorno mišljenje važna sastavnica matematičke kompetencije, u NOK-u je učeničkim postignućima vezanima uz koncepte Oblik i prostor i Mjerenje ponovo promišljen i reafirmiran njegov razvoj. Kvalitetna provedba ovog dijela matematičkog kurikuluma svakako podrazumijeva i visoku razinu prostornog mišljenja učitelja i nastavnika. Iz tog je razloga nužno ispitati i razinu prostornog zora studenata nastavničkih studija matematike. Istraživanje čije rezultate prikazujemo nastavak je našeg prethodnog istraživanja prostornog zora studenata nastavničkih smjerova matematike na PMF – Matematičkom odsjeku Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi razinu studentske sposobnosti vizualizacije prostornih odnosa, konkretno, presjeka prostornih oblika ravninom. Studente smo podvrgle standardiziranom testu mentalnog presijecanja (eng. Mental Cutting Test), a njihove smo rezultate analizirale i usporedile s rezultatima sličnih studentskih populacija iz susjednih država (Njemačka, Mađarska, Austrija). Uz to, na uzorku studenata prve godine nastavničkih studija matematike provele smo učeničku aktivnost prepoznavanja i matematičkog opisivanja oblika koje ulivena voda tvori sa stranama posude oblika kvadra pri rotaciji posude oko najkraćeg brida njene osnovke. U priopćenju prikazujemo rezultate navedenog testiranja standardiziranim testom te opisujemo cilj i tijek navedene učeničke aktivnosti, kao i kvalitativnu analizu rezultata njenog provođenja.
Nacionalni okvirni kurikulum; matematička kompetencija; prostorno mišljenje; vizualizacija; mentalni presjeci; standardizirani test mentalnog presijecanja; studenti nastavničkih studija matematike
nije evidentirano
engleski
Spatial Reasoning of Students of Mathematics Education at the Department of Mathematics, Faculty of Science, University of Zagreb – Mental Cutting Ability
U srpnju 2010. godine Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH donijelo je Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (NOK), s matematičkim područjem kao jednim od osam odgojno-obrazovnih područja u svim odgojno-obrazovnim ciklusima i obaveznim za sve učenike. Osim svrhe i općih ciljeva učenja i poučavanja matematike, usklađenih s definicijom matematičke kompetencije iz Europskog referentnog okvira o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje , dokument navodi i očekivana učenička matematička postignuća na kraju svakog ciklusa. Organizirana su u dvije dimenzije – konceptualnu (matematički koncepti) i proceduralnu (matematički procesi). Budući da je geometrijsko, a napose prostorno mišljenje važna sastavnica matematičke kompetencije, u NOK-u je učeničkim postignućima vezanima uz koncepte Oblik i prostor i Mjerenje ponovo promišljen i reafirmiran njegov razvoj. Kvalitetna provedba ovog dijela matematičkog kurikuluma svakako podrazumijeva i visoku razinu prostornog mišljenja učitelja i nastavnika. Iz tog je razloga nužno ispitati i razinu prostornog zora studenata nastavničkih studija matematike. Istraživanje čije rezultate prikazujemo nastavak je našeg prethodnog istraživanja prostornog zora studenata nastavničkih smjerova matematike na PMF – Matematičkom odsjeku Sveučilišta u Zagrebu. Cilj je bio utvrditi razinu studentske sposobnosti vizualizacije prostornih odnosa, konkretno, presjeka prostornih oblika ravninom. Studente smo podvrgle standardiziranom testu mentalnog presijecanja (eng. Mental Cutting Test), a njihove smo rezultate analizirale i usporedile s rezultatima sličnih studentskih populacija iz susjednih država (Njemačka, Mađarska, Austrija). Uz to, na uzorku studenata prve godine nastavničkih studija matematike provele smo učeničku aktivnost prepoznavanja i matematičkog opisivanja oblika koje ulivena voda tvori sa stranama posude oblika kvadra pri rotaciji posude oko najkraćeg brida njene osnovke. U priopćenju prikazujemo rezultate navedenog testiranja standardiziranim testom te opisujemo cilj i tijek navedene učeničke aktivnosti, kao i kvalitativnu analizu rezultata njenog provođenja.
National framework curriculum; mathematical competence; spatial reasoning; visualization; mental cut; standardized Mental Cutting Test; students of mathematics education programmes
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
90 (359)-91 (360).
2011.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-197-578-0
Podaci o matičnoj publikaciji
The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher)
Pavleković, Margita
Osijek: Element
Podaci o skupu
The 3rd International Scientific Colloquium Mathematics and Children (The Math Teacher)
predavanje
18.03.2011-19.03.2011
Osijek, Hrvatska