Pier Paolo Pasolini: Religija i sakralni simboli kao konstruktivni elementi teatarskog opusa (CROSBI ID 171084)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Pivac, Antonela ; Jurišić, Srećko
hrvatski
Pier Paolo Pasolini: Religija i sakralni simboli kao konstruktivni elementi teatarskog opusa
Teatar Pier Paola Pasolinija, pojavljuje se sredinom 60ih godina prošlog stoljeća kao reakcija na, prema Pasolinijevom mišljenju, nezadovoljavajuće stanje u talijanskom teatru opterećenom hipotekom prošlosti, ali i kao opća reakcija na društvena zbivanja. Pasolini, kroz oblik klasične grčke tragedije, obilato koristi vjerske teme i simbole koji se smatraju konstruktivnim elementima njegovog teatarskog opusa, unatoč naoko tvrdih stavova i nihilističkog odnosa prema Crkvi. Pojedini kritičari pripisuju konstantne digresije o vjeri njegovom odgoju, dok drugi u vjerskim simbolima vide neku vrstu samostvorenih vjerskih načela. U ovom je radu obuhvaćen cijeli Pasolinijev teatarski opus s naglaskom na šest tragedija: Orgia, Pilade, Affabulazione, Porcile, Calderón i Bestia da stile, i osvrtom na potresnu povijesnu jednočinku I Turcs tal Friùl u kojoj se evocira ruralni ambijent kao inkubator tradicionalno religioznog stila života. Nameće se zaključak da su reference na vjerske teme, kao dio opsesivne potrebe da se izbriše podsvijest kroz asocijacije vezane uz religijske mitove, prisutne u cijelom Pasolinijevom opusu.
mit ; Pasolini ; podsvijest ; teatar ; tragedija ; sakralno
nije evidentirano
engleski
Pier Paolo Pasollini: Religion and sacred symbols as Constructive Elements of the Theatrical Work
nije evidentirano
myth ; Pasolini ; subconscious ; theatre ; tragedy ; sacred
nije evidentirano