Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija (CROSBI ID 572044)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pavlin-Bernardić, Nina 4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb, 2011. str. 146-146

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

4 • 8 = 36? Dječje pogreške prilikom rješavanja zadataka množenja i njihova računalna simulacija

Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija (Shrager i Siegler, 1998) objašnjava na koji način djeca odabiru između različitih strategija rješavanja aritmetičkih zadataka i kako otkrivaju nove strategije. Model je postavljen u području zbrajanja, no provjeren je i u području množenja, te je na temelju njega razvijena računalna simulacija množenja SCADS-M (Pavlin-Bernardić, 2010) koja je koristila iste strategije rješavanja zadataka kao i djeca te pokazala sličan obrazac točnosti i vremena latencije odgovora. Osim samog načina rješavanja, bitno je ispitati i koje pogreške djeca čine prilikom rješavanja zadataka množenja. Ovim istraživanjem stoga smo željeli ispitati kako se kod učenika tijekom početnog učenja množenja mijenja čestina javljanja različitih pogrešaka. Također, željeli smo provjeriti odgovaraju li promjene u čestini javljanja različitih pogrešaka kod računalne simulacije SCADS-M podacima dobivenim ispitivanjem učenika. Sudionici su bili 82 učenika 2. razreda osnovne škole, koji su individualno ispitani jednostavnim zadacima množenja tri puta tijekom polugodišta. Prvo ispitivanje provedeno je tri tjedna nakon početka učenja množenja, a druga dva ispitivanja provedena su u razmacima od po šest tjedana. Računalna simulacija SCADS-M je također prolazila kroz tri faze učenja i tri faze ispitivanja, u kojima je rješavala iste zadatke kao i djeca. Dječje pogreške svrstane su u četiri kategorije: pogreške operanda, pogreške s malim odstupanjem od točnih rezultata, tablične pogreške i netablične pogreške. Pogreške operanda pojavljivale su se najčešće od ostalih i njihova je čestina rasla u uzastopnim ispitivanjima, što pokazuje da se poboljšanje u vještini množenja ne ogleda samo u sve bržoj i točnijoj izvedbi, već i u sve smislenijim pogreškama. Rezultati računalne simulacije odgovarali su rezultatima djece prema vrstama pogrešaka i njihovoj čestini u tri točke ispitivanja, što govori u prilog Modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija.

množenje; pogreške; računalna simulacija

nije evidentirano

engleski

4 x 8 = 36? Children's errors in solving multiplication problems and their computer simulation

nije evidentirano

multiplication; errors; computer simulation

nije evidentirano

Podaci o prilogu

146-146.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: sažeci priopćenja

Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb:

978-953-175-391-3

Podaci o skupu

20. dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija