Individualizirani kurikul kao pretpostavka uspješne integracije učenika s posebnim potrebama (CROSBI ID 171037)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Diković, Marina
hrvatski
Individualizirani kurikul kao pretpostavka uspješne integracije učenika s posebnim potrebama
Kurikul podrazumijeva definiranje ciljeva i zadataka učenja s obzirom na sadržaje, nastavne metode i oblike rada primjenjive u nastavnoj situaciji i vrednovanje postignuća učenika i njegovih sposobnosti. Nacionalni kurikulum jest i dokument koji se donosi na razini obrazovne politike određene države. Može biti školski i kurikulum nastave. Suvremeni je kurikul usmjeren na učenika i na njegove sposobnosti. Pojam i sadržaj individualiziranog kurikula pojavljuje se kao odgovor na pitanje razvoja kompetencija učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (darovitih učenika i učenika s teškoćama u razvoju i/ili učenju), ali i njihove uspješne integracije. Cilj ovoga rada jest analizirati terminologiju i svrhu individualiziranog kurikula kao i njegovu normativnu podlogu u hrvatskoj obrazovnoj politici. Svrha je ukazati na važnost individualiziranog pristupa u poučavanju i pravovremenog razvoja kompetencija učenika s posebnim potrebama, ali i potaknuti stvaratelje obrazovne politike na vrijednost obrazovanja i izobrazbe učitelja za rad s učenicima s posebnim potrebama radi uspješne izradbe i provođenja individualiziranog kurikula.
individualizirani kurikul; kompetencije; kurikul usmjeren na učenika; učenici s posebnim potrebama
nije evidentirano
engleski
Individualized curriculum as an assumption of successful integration of students with special needs
nije evidentirano
individualized curriculum; competences; curriculum focused on students; students with special needs
nije evidentirano